известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Колко километра може да изминe електрическият автомобил за един ден?

Екип MyVe
Екип MyVe
16:00 | 17.08.2025
Време за четене: 03:40 мин.
Колко километра може да изминe електрическият автомобил за един ден?

„Défi 24h en VE“ показва, че дългите пътувания на ток са постижими с добра стратегия и надеждна мрежа

Перигьо даде старт на първото издание на „Défi 24h en VE“ на 20 юни 2025 г. Организатор е YouTube-каналът Electric Vince. В събитието участват 11 екипажа от цяла Франция и един от Белгия. Целта е проста: максимален пробег за 24 часа по отворени пътища.

„Писна ми да чувам, че с електромобил не можеш да пътуваш далеч.“ — Винсент Мартино, Electric Vince.

Правила и категории

Всеки екипаж включва трима души. Закъснение при финиша струва 10 км за всяка минута. Създадени са две категории — 800-волтови и 400-волтови автомобили. Маршрутът и темпото са по избор на участниците.

Резултатите в цифри

  • 11 екипажа, 33 шофьори.
  • 23 450 км общ пробег.
  • Среден разход 22 kWh/100 км.
  • 120 спирания за зареждане; 56 % на магистрала.
  • 15 оператори на зарядни станции; Ionity 49,2 %, Tesla 25 %.
  • Победител: Porsche Taycan — 2 510 км за 24 ч.

Топ 5 класиране

  • Porsche Taycan: 2 510 км, 27,3 kWh/100 км, общо пауза 2 ч 50 мин.
  • Mercedes EQE 350: 2 302 км, 19,6 kWh/100 км, 7 зареждания.
  • Tesla Model 3: 2 211 км, 18,14 kWh/100 км, 12 зареждания.
  • Lotus Eletre: 2 002 км, 23,5 kWh/100 км.
  • Hyundai Kona 39 kWh: 1 488 км, 15 зареждания, 8 ч 15 мин пауза.

Porsche Taycan печели в 800 V категорията. Екипът прави 19 ултракратки зареждания, всяко под 10 мин. Средната им скорост е 105 км/ч. Mercedes EQE 350 доминира при 400 V с едва 7 спирания. Hyundai Kona доказва, че и малка батерия стига за 1 500 км, ако темпото е умерено и маршрутът — добре планиран.

Ефективността е ключът

Суровата мощ не гарантира успех. Високата скорост изисква повече и по-дълги зареждания. По-бавното каране пести енергия и време на колонка. Погрешна посока към натоварени пътища ощетява Lotus Eletre, която остава под 2 100 км.

„Дори с Kona можеш да отидеш до Испания за тапас и да се върнеш за палачинки в Бретан.“ — Винсент Мартино.

Нито един екипаж не остава блокиран. Само една-две колонки отказват, а алтернативи има наблизо. Организаторът отчита, че френската инфраструктура е подготвена за масови пътувания на ток.

Поглед към 2026 г.

Втората версия на предизвикателството се планира за май–юни 2026 г. Целта е 20 автомобила, по-централен старт и участие на електрически мотоциклети и лекотоварни модели. Мисията остава същата — да се разрушат митовете за дългите разстояния с електромобил.

„Искам хората да видят, че дългите пътувания на ток са лесни с малко организация.“ — Винсент Мартино.

Денонощие е достатъчно, за да се изминат над 2 500 км с електромобил. Подходящата стратегия, ефективният модел и солидната мрежа правят това възможно. Предизвикателството от Перигьо доказва, че преходът към електромобилност не само е реален, но и практичен за дълги пътувания.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: