Лоялността към Tesla се срина след подкрепата на Мъск за Тръмп

Данни на S&P Global Mobility сочат 35 % спад, а продажбите в САЩ вървят надолу
Tesla дълго водеше по клиентска лоялност. S&P Global Mobility обаче отчете рязък завой след едно политическо решение на Илон Мъск. Резултатът е най-ниската точка на лоялност на марката от години.
„Tesla имаше 73 % лоялност през юни 2024 г.“ — S&P Global Mobility.
През юли 2024 г. Мъск публично подкрепи Доналд Тръмп. Веднага след позицията му процентът на задържане започна да спада. До март 2025 г. лоялността падна до 49,9 %. Това е под средното за пазара, сочи Reuters.
Последици върху продажбите
Сривът не засегна само настоящите собственици. Продажбите в САЩ между януари и юни намаляха с 10,8 %. Този спад дойде въпреки обновените Model 3 и Model Y. Понижението показва, че и потенциалните купувачи се отдръпват. Мъск вече напусна агенцията DOGE и се дистанцира от Тръмп.
Историята помни подобен фал. Британският бижутер Джералд Ратнър нарече стоката си „пълен боклук“.
„Обидих бизнеса с едно изречение.“ — Джералд Ратнър.
Година по-късно фирмата му се преименува на Signet Group и оцеля. Въпросът е дали Tesla може да повтори подема.
Спадът от 35 % в лоялността подчертава силата на лидерските решения. Tesla все още продава, но доверието е разклатено. Стабилно възстановяване изисква внимателни стъпки и дистанция от спорни теми.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
