известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Китайските електромобили навлизат в Европа

Екип MyVe
Екип MyVe
16:00 | 18.09.2025
Време за четене: 02:52 мин.
Китайските електромобили навлизат в Европа

Какви са пазарните стратегии и предизвикателствата пред новите и употребявани автомобили

Китайски марки навлизат в Европа с нови, високотехнологични електромобили. Експертите на Autovista Group обсъдиха влиянието и бъдещето им в скорошен уебинар. На панела участваха Кристиан Шнайдер и Кристоф Руланд.

В началото на десетилетието европейският дял на EV растеше бързо. Скорошното спиране на субсидии обаче забави темпа. Нови или възстановени схеми подновиха ръста, но ефектът е неравномерен между страните.

„Ако говорим за разбиване на кода на Европа, един-единствен код няма. Всяка държава има специфични политики, субсидии и вкусове.“ — Кристиан Шнайдер

За разлика, в Китай около половината нови леки автомобили са плъгин модели. Това се дължи на последователна индустриална стратегия и търсене на EREV технологии.

Новите китайски участници в ЕС

Делът на китайските марки при BEV в ЕС остава стабилен. През второто тримесечие на 2025 г. той нарасна с 1 процентен пункт. При PHEV ръстът достигна 7 пункта.

„Изместваме се от чистите BEV към плъгин хибриди, които не са обложени с мита.“ — Кристиан Шнайдер

Регионалните различия са значими. Германия и Франция имат силна местна автомобилна индустрия и по-ниско проникване на китайски BEV. Испания, Италия и Португалия предлагат повече възможности за новите играчи.

Остатъчни стойности по държави

В Германия разликата в остатъчната стойност (RV) между китайски и утвърдени марки е 9 пункта, спрямо 16 преди няколко години. В Испания разликата е 7 пункта и остава по-стабилна.

Китайските производители водят в технологията и бързината на разработка. Много модели обаче са проектирани за вътрешния пазар и не отговарят напълно на европейските очаквания.

Качеството е високо, а богатото стандартно оборудване подпомага RV. Въпреки това вкусът на клиентите се различава. В Китай се предпочита централен тъчскрийн. Европейските купувачи ценят физически бутони и по-гъвкави интериори.

Продажбите се изместват към дилърски мрежи, като това увеличава доверието и покритието. Високите цели обаче насърчават рискови краткосрочни практики, които могат да навредят на RV.

Как ще се развият пазарите на нови и употребявани автомобили ще научим през следващите месеци.

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: