BMW се отказва от plug-in хибрида в новото M3: какви са плановете за бъдещето?
Новото BMW M3: само с мек хибрид и електрически вариант
BMW M-дивизията потвърди, че следващото поколение на BMW M3 ще бъде предлагано без плъгин хибрид. Ръководителят на отдела за развитие, Дирк Хекер, разкри, че новият модел ще разчита изключително на 48-волтов стартер-генератор.
Мек хибрид и запазен двигател
Новото BMW M3 ще запази трилитровия редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор. Това ще позволи на автомобила да избегне тегловите проблеми, срещани при новата серия PHEV M5 G90. С подхода на мек хибрид, електрическият мотор ще добави минимално увеличение на мощността.
Два варианта: електрически и бензинов
BMW разработва два варианта на M3. Един като електрически автомобил и друг като бензинов седан с двигател S58. Бензиновата версия ще запази двигател с вътрешно горене със съвсем малка електрическа подкрепа.
„Електрическото M3 се очаква в края на 2027 година, а следващото поколение на бензиновия седан ще се появи през 2028 година.“
Мощност и платформа Neue Klasse
Както бензиновата, така и електрическата версии ще се базират на платформата Neue Klasse. Журналистите очакват бензиновата версия да развива над 600 конски сили, а електрическата мощност да достигне до един мегават или 1 360 конски сили.
Маркетингова стратегия
Въпреки че BMW регистрира името iM3, търговците няма да използват тази комбинация. Всички модели ще се наричат просто M3. До края на десетилетието компанията планира да увеличи дела си на електрически превозни средства и PHEV хибриди до 80% от общите продажби.