известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Как да удължите живота на скоростна кутия DSG?

Екип MyVe
Екип MyVe
14:11 | 23.02.2024
Време за четене: 02:02 мин.
Как да удължите живота на скоростна кутия DSG?

Защо автомобилите се нуждаят от роботизирана скоростна кутия с два съединителя? Идеята е да се комбинира комфорта на автоматичната трансмисия със скорост на превключване, компактност и минимални механични загуби поради липсата на преобразувател на въртящия момент.

Всъщност инженерите са имали подобни идеи преди близо 100 години, но технологията от онези времена не им е позволила да бъдат реализирани. Трябваше да изчакаме до 80-те години на миналия век и, както често се случва, решенията започнаха да се тестват в състезания.

Как работи DSG?

По същество това е същата ръчна скоростна кутия, само с кухи валове (вътре в които има други валове) и има два отделни съединителя, които свързват един от двата вала (с четни стъпки и с нечетни стъпки) към маховика на двигателя. Основното предимство е скоростта на превключване и „безпроблемният“ поток на мощността – съединителят, който в момента е неактивен, „включва“ предварително следващата предавка. Ето защо устройството получава името DSG (Direct Shift Gearbox).

Съединителите могат да работят или в маслена баня (така наречените „мокри“) или без нея („сухи“). Това зависи преди всичко от ограниченията на въртящия момент – скоростните кутии със „сухи“ съединители са по-компактни и са предназначени за сцепление от двигатели с малък обем. И всичко това се управлява от сложен електрохидравличен блок.

Как се появи DSG?

Автомобили с автоматик не бяха популярни в състезанията поради тяхното по-бавно...

Прочетете цялата статия на следния линк:   https://avto-moto.bg

Споделете статията в: