Как да удължите живота на скоростна кутия DSG?
Защо автомобилите се нуждаят от роботизирана скоростна кутия с два съединителя? Идеята е да се комбинира комфорта на автоматичната трансмисия със скорост на превключване, компактност и минимални механични загуби поради липсата на преобразувател на въртящия момент.
Всъщност инженерите са имали подобни идеи преди близо 100 години, но технологията от онези времена не им е позволила да бъдат реализирани. Трябваше да изчакаме до 80-те години на миналия век и, както често се случва, решенията започнаха да се тестват в състезания.
Как работи DSG?
По същество това е същата ръчна скоростна кутия, само с кухи валове (вътре в които има други валове) и има два отделни съединителя, които свързват един от двата вала (с четни стъпки и с нечетни стъпки) към маховика на двигателя. Основното предимство е скоростта на превключване и „безпроблемният“ поток на мощността – съединителят, който в момента е неактивен, „включва“ предварително следващата предавка. Ето защо устройството получава името DSG (Direct Shift Gearbox).
Съединителите могат да работят или в маслена баня (така наречените „мокри“) или без нея („сухи“). Това зависи преди всичко от ограниченията на въртящия момент – скоростните кутии със „сухи“ съединители са по-компактни и са предназначени за сцепление от двигатели с малък обем. И всичко това се управлява от сложен електрохидравличен блок.
Как се появи DSG?
Автомобили с автоматик не бяха популярни в състезанията поради тяхното по-бавно...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg