Hyundai Creta 2025: надеждността на DCT трансмисията след скандалите с Ford и Volkswagen
Новини относно Hyundai Creta 2025 и системата за автоматична трансмисия
Новият модел Hyundai Creta 2025 предизвиква въпроси
Hyundai представи новия Creta 2025 с 1.6 TGDI двигател и суха DCT (cистема за автоматична трансмисия) с двойно съединение. Първоначално бе обявено, че трансмисията ще бъде с маслено охлаждане, но последвалото уточнение разкри, че става въпрос за суха DCT система. Това събуди асоциации с проблематичните трансмисии PowerShift на Ford и DSG на Volkswagen.
Доверие в новата технология на Hyundai
От Hyundai обявиха, че сухата DCT система няма да влияе негативно на издръжливостта и работата на автомобила, ако се следват препоръчаните поддръжки и указания за употреба. Този тип трансмисия е широко използван в модели като Elantra, Tucson и Kona в САЩ, Европа и Корея.
Предимства на сухите DCT трансмисии
Сухите DCT системи използват два комплекта съединители за по-бързи и точни превключвания без маслена имерсия. Това прави трансмисията по-малка, по-лека и по-ефективна, което води до по-нисък разход на гориво.
Сравнение с маслените системи
Маслените трансмисии предлагат по-плавни превключвания и по-голяма дълготрайност, но са по-големи и сложни, което увеличава теглото на автомобила и разхода на гориво. Често се използват в спортни модели и големи автомобили.
Застраховките на Hyundai
Въпреки уверенията на Hyundai, че сухата DCT трансмисия е надеждна, потребителите в Бразилия все още са предпазливи заради предишните неуспехи с автоматизираните трансмисии. Само времето ще покаже дали технологията на Hyundai ще устои на предизвикателствата на пазара.