Fiat Ritmo 60 CL: легендата от 1980 г.
Fiat Ritmo: италиански шик и инженерно изкуство
При компактните автомобили Golf се смята за най-добрия. Но конкуренцията на Волфсбург в миналото бе голяма и разнообразна. Пример за това е Fiat Ritmo - прогресивен и леко екзалтиран модел, който бе третият появил се Fiat след Dino и Fiorino.
Дизайн и интериор
Ritmo прилича на дизайнерска мебел в „мраморно бежово“ със своите висококонтрастни пластмасови брони. Дори готиният пластмасов елемент на капака, кръглите дръжки на вратите и стоманените джанти с четири черни ленти са белег на италиански шик. Вътре, интериорът блести в модните бежови и кафяви тонове на 70-те години. Воланът е плосък в типичния италиански стил, а пластмасата се усеща тънка и евтина.
Двигател и производителност
На задния капак пише 60 CL, което на германския пазар означаваше най-малкия двигател. Ritmo крие 1,1-литров четирицилиндров двигател с 60 к.с., взет от 128. Подобно на VW, Fiat се нуждае от обороти, за да живее. Ritmo предлага оборотомер и петстепенна скоростна кутия като стандарт. Въпреки това, техническото предимство се пропилява поради недефинирания, дълъг скоростен лост и неефективно кормилно управление.
Плюсове и минуси
Ritmo съчетава смел дизайн с безпроблемна техника, но няма голяма база фенове извън Италия. Каросерията на Ritmo прилича малко на конвенционалната Lancia Delta, която е базирана на същата платформа. Ritmo предлага разнообразие от версии, включително кабриолети, разработени от Bertone.
Пазарна ситуация и резервни части
Ранните модели Ritmo вече са рядкост. Резервни части за интериора и пластмасовите части се предлагат най-много в Италия. В интернет обаче също има голямо предлагане на части, като водна помпа струва 69 евро, а радиаторна решетка за модела Regata notchback струва 50 евро.