известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Honda NSX отбеляза 35 години от дебюта си

Екип MyVe
Екип MyVe
20:20 | 23.11.2024
Време за четене: 03:27 мин.
Honda NSX отбеляза 35 години от дебюта си

Исторически поглед: Honda NSX и Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa... Не думи, а музика! Моделът от Италия се свързва със страхотен дизайн, фантастичен V12 звук и главна роля в сериала Miami Vice. Докато се налагаше това превозно средство като модерна класика, японците представиха неочакван претендент - Honda NSX.

Японският предизвикател

През края на 80-те години японските компании вече бяха известни като мощни и иновативни. Все пак, в областта на суперавтомобилите не съществуваше японски представител с централно разположен двигател. Появата на закупуващата NSX обаче промени това.

„Това бе уникална концепция, която предложи на клиентите нови виждания.“

Как се роди Honda NSX

Големите автомобилни проекти често имат неочаквани начални точки. През януари 1984 г. отделът за изследвания и развитие на Honda разглежда новата концепция със средно разположен двигател и задвижване на задните колела. Резултатите надписаха очакванията, но технологичния аспект забави развитието.

Прототипи и развитие

От 1986 г. насам Honda започва работа върху изцяло алуминиевата каросерия, вдъхновена от високоскоростен влак. Внедряват електронни системи за комфорт, стабилност и безопасност като електрически прозорци и ABS. В този процес легендата Айртон Сена също играе ключова роля.

Легендата Айртон Сена и NSX

„Не съм сигурен дали мога да ви дам точен съвет, но имам чувството, че е нужна по-голяма твърдост на каросерията“, споделя Сена. Тази важна обратна връзка принуди екипа да отиде на Нюрбургринг за усъвършенстване на автомобила.

Дебют и влиянието на NSX

Honda NSX дебютира на Изложението в Чикаго през 1989 г. със своя низък силует, съпоставим със самолет F-16 и впечатляващи характеристики.

„Това беше модел, който награди всички предизвикателства с превръзка към високи очаквания.“

Развитие през годините

Двигателят от 274 к.с. и иновации много бързо направиха NSX претендент за сравнение със съществуващите машини като Chevy Corvette ZR-1 и Ferrari 348. През 1997 г. NSX беше доразвит със серия Type S, насочена към спортното изживяване.

Пистовата NSX-R

NSX-R елиминира ежедневните удобства като климатик, за по-ниско тегло и подобрена динамика. С новите настройки, този автомобил доказа своя потенциал на състезателните трасета.

В правилните ръце, NSX-R се проявява като мощно средство на конкуренцията. Мотохару Куросава постигна време от 7:56 мин на Нюрбургринг с модела NSX-R 2002, сравнимо с Ferrari 360 Challenge Stradale.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: