ZF развива нов удължител на обхвата за електромобили

Производство започва догодина
ZF Friedrichshafen обяви разработката на нов удължител на обхвата, предназначен за електромобили, като производството се очаква да започне през 2026 година. Компанията вярва, че това ще улесни прехода на индустрията към електрически превозни средства и че ще има достатъчно търсене за производство.
Насоченост към електроника
Тази инициатива позволява на ZF, дълго известна като доставчик на компоненти за автомобилната индустрия, да разнообрази своите инвестиции. Въпреки богатата си история с частите за двигатели с вътрешно горене, ZF постепенно се насочва към електрониката. Очакването е, че може да дойде време, когато продажбата на автоматични трансмисии напълно ще бъде заменена от електрически задвижващи единици.
„Въпреки че пробегът на електромобилите е около 500 километра средно, страхът от ограничен обхват все още влияе върху широк кръг купувачи при избора на следващото им превозно средство,“ обясни д-р Отмар Шарер, старши вицепрезидент на ZF за изследване и развитие на електрифицирани задвижвания.
Как работят удължителите на обхвата
Удължителите на обхвата функционират като своего рода голям алтернатор, свързан към двигател, който съществува само за да държи устройството в движение, за да може да преобразува течно гориво в електричество. Те използват мощността на горивото, за да подпомогнат батерията чрез вътрешен генератор. Тази система позволява на превозните средства да изминават по-кратки разстояния само с електричество или да ползват бензин или дизел за дълги пътувания.
Възраждането на удължителите на обхвата
Въпреки критиките, удължителите на обхвата отново набират популярност. Модели като Chevrolet Volt и BMW i3 бяха първите, които станаха широко достъпни на северноамериканския пазар. Обаче Chevy беше прекратен през 2019 г., а i3 беше изтеглен през 2021 г., докато производителите се фокусираха повече върху чисто батерийни електрически превозни средства.
Ново поколение технологии на ZF
В последните години ZF вече внедри удължители на обхвата в масово производство. Задвижванията на ZF са инсталирани дори в серия от известни лондонски таксита. В момента ZF работи върху следващото поколение електрически удължители (eRE) и eRE+.
И двете системи представляват напълно интегрирани дизайни, които могат да се адаптират спрямо производителност, електрическа архитектура и вид семикондуктор. Настоящите и новите удължители предлагат изходна мощност между 70 и 150 кВт, осигурявайки допълнителни възможности за движение.
Със започването на производството през 2026 г., ZF обещава вълнуваща нова възможност за електрически превозни средства, което прави това развитие интересно за бъдещето на автомобилната индустрия.
Изображения: ZF Friedrichshafen AG
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
