Забраната за ДВГ трябва да бъде отменена незабавно
Проф. Индра предупреждава за екологични рискове от електрическа мобилност
От години, експертът по двигатели проф. Фриц Индра изразява критики към стратегията за популяризиране на електрическата мобилност. Индра, който е работил за компании като Alpina, Audi и GM, отбелязва, че ако германските производители не се отворят към разнообразие в технологиите, могат да изчезнат от пазара. Според него китайските производители демонстрират много по-голяма гъвкавост.
„До 2030 г. в Германия няма да се движат дори 5 млн. електромобила, което е далеч под целта от 15 млн., заложена от ЕС,“ заявява Индра в интервю за Focus.
Според Индра, ЕС трябва да премахне забраната на двигатели с вътрешно горене, за да спаси автомобилната индустрия.
Предизвикателства и екологични проблеми
Индра изразява мнението си, че за 85% от клиентите електромобилите са по-вредни, отколкото полезни. Той набляга на екологичните проблеми, свързани с добива на литий и кобалт, които са ключови за производството на батерии. „Всеки електромобил натоварва околната среда повече в сравнение с традиционен автомобил,“ твърди Индра.
Експлоатация и устойчивост
Професор Индра вярва, че електромобилите ще доведат до екологична катастрофа, тъй като конвенционалните автомобили могат да бъдат използвани десетилетия наред, за разлика от електромобилите, чийто живот е свързан с батерията.
„След 6, 7 или 8 години никой няма да иска да монтира нова батерия,“ коментира той.
Астрономическа загуба на стойност
Индра предупреждава и за загуба на стойност на електромобилите. Проучване разкрива, че 70% от германските дилъри отказват да приемат електромобили за обратно изкупуване, което допълнително подчертава предизвикателствата, пред които стои електрическата мобилност.