Вредно ли е бързото зареждане за батерията на електромобила?
Бързото зареждане е нож с две остриета за електрическата мобилност: от една страна, шофьорите често се нуждаят от технологията, за да изминат разстояние от няколкостотин километра, без да губят твърде много време. Ако зареждате VW ID.3 Pro S с батерия от 77 kWh на зарядно устройство от 11 kW с променлив ток, ще са необходими около три часа за запълване на батерията от 20% до 80 на сто. Времето може да падне до само 25 минути при наличието на дебел DC кабел с голям CCS конектор.
От друга страна, литиево-йонната батерия в електромобила остарява по-бързо, тъй като електричеството навлиза значително по-бързо в нея, което ускорява свиването на капацитета ѝ, който традиционно намалява при всеки цикъл на зареждане.
Това е дилема за всеки, който често трябва да пътува на дълги разстояния. С какъв темп бързото зареждане износва клетките на батерията? Това не беше ясно доскоро.
Каква част от капацитета „убива“ бързото зареждане?
Австрийската стартъп компания Aviloo, която е специализирана в анализирането на използвани батерии за електрически автомобили, сега разглежда по-подробно последствията от бързото зареждане. Резултатът е, че бързото зареждане може да увеличи стареенето на батерията с до 17 на сто в допълнение към „нормалното“ стареене. Батерия за електрическа кола. която се зарежда само чрез бързи станции, губи почти една пета от капацитета си за съхранение с течение на времето в сравнение с тази, която се зарежда само с помощта на обикновени устройства.
Aviloo анализира състоянието на ...
Вижте нашите предложения за зарядни станции тук: https://myve.bg/chargers
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg