Volvo няма да проектира автомобили, наподобяващи мишката на Apple
Volvo запазва емблематичния си дизайн, въпреки фокуса върху аеродинамиката
Главният мениджър по външния дизайн на Volvo, Флориан Мокенхаупт, твърди, че прекомерният фокус върху аеродинамиката може да повлияе негативно на дизайна и практичността на автомобилите. Според него, моделите на Volvo ще останат лесно разпознаваеми, тъй като луксозните клиенти искат последователност в дизайна.
Аеродинамиката и дизайнът
Някои производители на автомобили са критикувани за прекомерното внимание към аеродинамичната ефективност, което прави електромобилите им да изглеждат почти като „блобове“. Въпреки че по-обтекаемата форма увеличава пробега на електромобила, Volvo смята, че трябва да има граница на вниманието към коефициента на съпротивление при разработването на нов модел.
Баланс между аеродинамика и комфорт
Мокенхаупт обяснява: „Не става дума толкова за естетиката, но създаването на автомобил, който изглежда като мишка на Apple, води до много други компромиси. Знаем, че нашите клиенти обожават комфорта.“ Той подчертава, че Volvo ще се стреми да направи автомобилите си по-обтекаеми, като същевременно запази последователния дизайн в цялата гама.
Будещи модели и глобална експанзия
Следващите поколения модели ще изглеждат по-модерни, но няма да се отклоняват напълно от сегашните, защото луксозните клиенти предпочитат последователност. В контраст, някои масови производители имат автомобили, които изглеждат напълно различно, дори когато са изложени един до друг в шоурума.
Въпреки това, има един модел в гамата на компанията, който не е съвсем като останалите – EM90, преименуван миниван, който първоначално е известен като Zeekr 009. Този модел обаче е наличен само в Китай и не влияе значително на общия имидж на Volvo.
Планове за бъдещето
Според Automotive News, изпълнителният директор на Volvo, Джим Роуан, и главният търговски директор, Бьорн Анвал, са информирали дилърите в САЩ, че в следващите 24 месеца ще бъдат лансирани 10 нови или обновени модела. Сред тях са EX60 кросоувър и ES90 седан – и двата електромобили, както и плъгин хибрид с дълъг пробег. Те ще се присъединят към наскоро лансирания EX90 и второто обновяване на XC90.
За глобалните пазари, Volvo планира да лансира нов модел и обновен модел годишно през следващите осем години. Въпреки първоначалното си намерение да премине изцяло към електромобили до 2030 г., компанията сега се надява, че плъгин хибридите и електромобилите ще съставляват 90-100% от продажбите до края на десетилетието.