Уникалният Ford Sierra RS500 'Carbon Piranha'
Vision 148 планира да създаде Ford Sierra RS500 от карбон
Само 500 автомобила бяха произведени през 1987 г. като специални хомологационни модели. Очаква се мощността да надвиши оригиналните 224 к.с.
Проект „Carbon Piranha“ от Vision 148
Консорциум от британски компании се обединява за реставрация на Ford Sierra RS500 с интензивно използване на карбон. Първоначално забелязан от Top Gear, проектът носи името „Carbon Piranha“, а групата, която го изгражда, се нарича Vision 148. Името се отнася до номер на шасито на дарителския автомобил – номер 148 от 500-те автомобила, произведени през 1987 г. като хомологационни специални модели.
Историята на Ford Sierra RS500
RS500 беше най-екстремната версия на Ford Sierra RS Cosworth, избраното оръжие на автомобилния производител за състезания с туристически автомобили, които нарастваха по популярност и конкурентоспособност в Европа през 1980-те години. Всички модели RS Cosworth имаха 2.0-литров турбо-4 двигател, проектиран от едноименната състезателна фирма, но моделите RS500 получиха по-големи турбини и допълнителен комплект горивни инжектори (нефункционални за пътните автомобили), сред други модификации.
Реставрация на Ford Sierra RS500 от Vision 148
Vision 148 планира напълно да преработи един от тези редки хомологационни специални модели. ASM Recycling ще започне с разглобяване на дарителския автомобил и създаване на списък с части за 3D сканиране и пресъздаване в рециклиран карбон. Yasid Design ще определи външния вид на тези части, докато Digital Manufacturing Centre – базиран в емблематичната писта Силвърстоун – ще се справи с действителната реконструкция.
Целта на Vision 148
С обширното използване на карбон, Vision 148 цели тегло на автомобила под 1000 кг. Това би било повече от 200 кг по-леко от стандартния RS500 – вече доста лек автомобил по съвременни стандарти.
Мощност и завършване
Cosworth също ще участва, което означава, че двигателят на Carbon Piranha вероятно ще произведе повече от 224 к.с., които имаше в стандартната пътна версия. Състезателните версии на RS500 докладвано произвеждали до 500 к.с., но не е ясно дали тази конструкция ще достигне тези стойности.
Не е определена дата за завършване, но Top Gear съобщава, че проектът е вече в осмия си месец. Въпреки че това е единствена конструкция, можете да кандидатствате за членство, което включва шанс да спечелите автомобила. Ако това не се случи, базираната в Обединеното кралство Boreham Motorworks възстановява два от легендарните модели на Ford – RS200 и Mk1 Escort – като реставрации с производствени серии.