Toyota може да придобие изпаднала в затруднение китайска EV марка

Продажбите на Neta намаляват драстично
Neta, китайска марка за електрически превозни средства, намали продажбите си през настоящата година, след като през 2024 година реализира продажби на 64,500 автомобила. Компанията спря производството си и освободи много от служителите си. Към началото на 2025 година компанията е оценена на около 6 милиарда юана или 828 милиона долара.
Инвестиции в електрически автомобили от Toyota
Японският автомобилен производител Toyota е подлаган на критики за бавен преход към електрическите превозни средства, но вече инвестира сериозно в тях, особено на китайския пазар. Следващата логична стъпка за компанията може да бъде придобиване на една от малките китайски EV марки, изпаднала в затруднение, както е случаят с Neta.
Финансово състояние на Neta
Основана през 2014 година от Hozon New Energy Auto, Neta е произвела няколко привлекателни модела, включващи спортния автомобил GT, седанът S и спортното комби S Hunting Edition. Но компанията се сблъстява със значителни финансови проблеми от средата на 2024 година.
През февруари Neta получава от 552 до 621 милиона долара във вид на ново финансиране, но сделката е зависела от възстановяване на производството, което не се случва. Това води до провал на инвестицията.
„Придобиването на Neta не само ще предостави на Toyota активи и технологии, но и по-добро разбиране на конкурентния китайски пазар.“
Според доклад на китайския Kuai Technology, Toyota обмисля закупуване на Neta. Все още няма информация за разходите по евентуалното придобиване. Въпреки това, оценката на Neta е около 6 милиарда юана, представлява незначителна сума за Toyota, която отчете над 130 милиарда долара в кеш и еквиваленти в края на 2024 година.
Интересно е, че Сю Йиминг, директор по комуникации за марката Toyota в Китай отрече да има информация за интерес към придобиването на Neta, според CarNewsChina.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
