Toyota и нейният таен проект
От Clio V6 до Golf W-12: когато хечбекът става суперкола
Renault Clio V6 е емблематичен пример за спортен хечбек с двигател в средата, но не е единственият. Различни автомобилни марки са експериментирали с превръщането на компактни и практични модели в истински зверове на пътя. Peugeot 205 Turbo 16 и MG Metro 6R4 са сред най-дръзките трансформации, а някои концептуални проекти също заслужават внимание. Един от най-впечатляващите примери от близкото минало е Volkswagen W-12 Golf – смел опит да се съчетаят хечбек практичност със суперкар динамика.
Toyota и нейните концепции
През последните години, Toyota се включи в състезанието със своя GR Yaris M Concept. Въпреки това, това не е първата подобна концепция от японския производител. На Британското международно автомобилно изложение през 2008 година Toyota трансформира компактния Aygo в нещо нестандартно със затруднени име "Aygo Crazy".
Aygo Crazy: Конструкция и инженерни специфики
Toyota Aygo Crazy е снабден с 1.8-литров двигател взет от Celica и MR2. Благодарение на турбо комплект от Toyota Motorsport, мощността е увеличена на 200 к.с., а въртящият момент - на 240 Nm. В комбинация с ръчна петстепенна скоростна кутия от MR2, малката кола разпределя мощността към задните колела.
Проектиране и изпълнение
Теглото на Aygo Crazy е само 1,050 килограма, което осигурява динамичното му поведение, дори без технологични помощници като ABS и усилвател на волана. Автомобилът е снабден с регулируеми амортисьори и по-широка следа с нови 17-инчови джанти.
Перформанс и бъдеще
Toyota цитира ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.75 секунди и максимална скорост от 204 км/ч. Въпреки че е малко вероятно да бъде произведена серийна версия, компанията подсказва за възможността за връщане на Celica и MR2 с потенциално новия двигател G20E.
Перспективи и иновации
Aygo Crazy и концепции като GR Yaris M показват, че Toyota остава ангажирана към иновации и спортна динамика, комбинирайки традиции с модерни технологии.