Toyota разработи уникален GR Yaris с централно разположен мотор
GR Yaris M Concept е мощно чудовище на пътя
GR Yaris, обикновено считан за икономичен автомобил, се е превърнал в истинско чудовище. С мощност от 300 конски сили и система за задвижване на всички колела, моделът съперничи на по-големия GR Corolla, който е оборудван със същия трицилиндров двигател с обем от 1.6 литра. На Tokyo Auto Salon за 2025 година Toyota реши да направи модела още по-интересен, като му придаде съвсем различна концепция с двигател, разположен в средата.
Изпробване на нова двигателна концепция
Toyota не използва обичайния малък "G16E-GTS" двигател, наличен в моделите GR Yaris и GR Corolla. Вместо това, иновативният "G20E" двигател с турбо и обем от 2.0 литра обещава бъдещи вълнуващи възможности. Доколко този двигател ще бъде част от новото поколение на "променящите играта" двигатели е въпрос зададен от японския производител, оставящ у нас очаквания за нещо голямо и ново. Досега не е напълно ясно дали моделът GR Yaris M Concept ще бъде със задвижване на задните или всички колела.
Възможни бъдещи приложения
Едва ли Toyota ще предложи GR Yaris с двигател в средата за продажба. Логиката подсказва, че такава конфигурация би била по-подходяща за спортен автомобил. Производителят вече загатна за възможността MR2 да се завърне, а възможно е и новият четирицилиндров двигател да намери приложение в други спортни модели като слуховете за нова Celica.
Тестове
Докато чакаме повече новини, Toyota ще тества GR Yaris M в състезателната серия Super Taikyu. Компактният модел ще бъде подложен на динамични и интензивни изпитания, за да установи границите си, след което ще бъде ремонтиран за следващия рунд. Тази форма на тестване цели да изведе капацитета на автомобила до крайност.