Toyota добавя V8 на GR Supra, но пистовият звяр остава недостъпен за пътя

Шест автомобила с 5,0-литров атмосферен V8 ще се изправят срещу Mustang и Camaro
Пътната Toyota GR Supra навлиза в последната си производствена година, но моделът няма да си тръгне тихо. За шампионата Supercars в Австралия се подготвя изцяло състезателна версия GR Supra GEN3.
Под капака работи преработен 5,0-литров V8 2UR-GSE. Този алуминиев, четирикамерен двигател е познат от Lexus LC 500 и RC F, както и от печелилия Дакар HiLux. Модификациите са извършени съвместно с Walkinshaw Andretti United и австралийския тунер Craig Hasted.
„Какъв звук! Знаехме, че 2UR-GSE ще звучи страхотно, но на пълни обороти е направо разтърсващо. Това е гласът на страстта, прецизността и прогреса.“ — Шон Ханли, вицепрезидент на Toyota Australia.
Каросерията е проектирана от Toyota Australia в Алтона. Пакетът включва по-масивен сплитер, раздути калници и голям заден спойлер. Монтирани са 18-цолови джанти със сликове и по-големи спирачки AP Racing. Останалите шаси настройки остават конфиденциални.
Планирани са само шест бройки. Две ще бъдат управлявани от Walkinshaw Andretti United, а четири – от Brad Jones Racing. Автомобилите ще се състезават срещу V8 версии на Ford Mustang и Chevrolet Camaro през сезон 2026.
Първият прототип ще бъде представен в Сидни на 1 септември, преди динамичния дебют на Bathurst 1000 (9–12 октомври). Подготовката за сезона 2026 продължава, а стартът е насрочен за февруари в Сидни. Междувременно Toyota разработва следващо поколение GR Supra, без обявен график за пазарен дебют.
Изображения: Toyota
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
