Суперколата T.50 на Гордън Мъри гостува в гаража на Джей Лено
GMA T.50 от Gordon Murray в епизод на "Jay Leno's Garage"
Успешният състезател Dario Franchitti представя T.50 на Leno. Производството на T.50 вече е в ход в завода в Обединеното кралство.
Легендарен създател на супер автомобили
Gordon Murray е отговорен за легендарния McLaren F1 супер автомобил от 90-те години, а последното му творение, T.50, вероятно ще заеме същото почетно място в историята като предшественика си.
Ентусиазъм на Jay Leno
Jay Leno е един от малкото собственици на F1 и неговият ентусиазъм за колата е видим в последния епизод на "Jay Leno's Garage", където той изследва T.50, който Murray сам описва като истинския наследник на F1. Подобностите включват централна позиция на шофиране, лека карбонова структура, високооборотен V-12 двигател (до 12,100 об/мин) и 6-степенна ръчна трансмисия. И двете коли имат сходен дизайн.
Присъствие на Dario Franchitti
Успешният състезател Dario Franchitti, днес посланик за Gordon Murray Automotive, компанията отговорна за T.50, беше на място, за да покаже T.50 на Leno. Конкретният екземпляр е прототип, което означава, че Leno не можеше да го кара, но няма съмнение, че скоро ще има един в колекцията си.
Производство на T.50
Производството започна в началото на 2023 г. и GMA планира да произведе само 100 екземпляра, плюс 25 екземпляра от по-екстремната версия T.50s Niki Lauda. След това GMA ще се фокусира върху по-малко екстремен супер автомобил, известен като T.33. Планира се и открит модел T.33 Spider.
Уникални характеристики на T.50
T.50 е уникален със своя голям вентилатор на задната част, който увеличава притискателната сила без нужда от големи крила и спойлери, които Murray не харесва. Той работи върху задния дифузьор и задните спойлери и има няколко режима, които позволяват на шофьора да регулира нивото на притискателната сила.
Режимът High Downforce увеличава притискателната сила с 50%. Режимът Braking може да добави притискателна сила при спиране, съкращавайки спирачния път с 30 метра от 240 км/ч, според публикуваните спецификации на колата. V-Max Boost добавя функция за вкарване на въздух, повишавайки мощността на колата до 690 к.с. от стандартните 654 к.с.
Концепцията за вентилатор на T.50 е различна от тази, използвана в проектирания от Murray Brabham BT46B "fan car", с който Niki Lauda спечели Гран при на Швеция през 1978 г. При Brabham вентилаторът работеше повече като прахосмукачка, засмуквайки колата към земята.
Други успешни дизайнери
Gordon Murray не е единственият успешен дизайнер на Формула 1 с нов супер автомобил. Adrian Newey е проектирал RB17, който ще бъде произведен и продаван от Red Bull Racing, започвайки от следващата година.