Stellantis с цели за производство на двигатели в Европа
Баланс между термични и електрически двигатели
Stellantis обяви амбициозна енергийна трансформация за своите европейски заводи с акцент върху производството на термични и електрически двигатели. Този преход към електрификация е в отговор на нарастващото търсене на електрически автомобили.
Заводът в Szentgotthard, Унгария
Заводът в Szentgotthard, Унгария, е ключов за производството на термични двигатели, включително 1,2L и 1,6L мотори. Целта за 1,6L PHEV двигателя е да се достигне 220 000 единици на година, докато за 1,2L двигателите целта е производството да достигне 1 милион единици годишно. От 2026 г. заводът също ще произвежда високо производителни електрически двигатели за платформата STLA Large на Stellantis.
Metz и Mirafiori: производство на EDCT кутии
Заводите в Metz, Франция и Mirafiori, Италия, имат задача да произвеждат по 600 000 EDCT (двойно спирачен съединител) трансмисии годишно, създател на общ капацитет от 1,2 милиона единици годишно. Тези трансмисии се използват с 1,2L и 1,6L двигатели, като производствените цели за двигателите се съгласуват със същия обем.
Termoli: завод в преход
Фабриката в Termoli, Италия, която в момента произвежда двигатели GME, GSE/Firefly и V6, скоро ще бъде преобразувана в модерна гигафабрика. До 2030 година тя ще произвежда по 200 000 хибридни двигателя годишно, осигурявайки задвижване за моделите Fiat Panda и Fiat 500 Hybrid.
Emotors в Trémery: централен хъб за електрически двигатели
Заводът Emotors в Trémery е насочен към производството на електрически двигатели за платформите STLA Smart, Small и Medium. Целите на завода включват производство на 280 000 M2 двигателя, 40 000 M2 Erad двигателя и 600 000 M3 и M4 двигателя годишно, достигайки общо 900 000 електрически двигателя годишно.
Производствени планове, съобразени с пазарната реалност
Стелантис планира годишно производство от около 1,2 милиона термични двигателя и 900 000 електрически двигателя (без да се включват тези от Унгария през 2026 г.). Тези планове зависят от продажбите, като на 2024 г. целта на компанията е да произведе 500 000 превозни средства в Италия, 600 000 във Франция и 350 000 в Испания.