Stellantis с амбициозен план за нов 1.6L PHEV двигател в Европа
Трансформация към хибриди с възможност за зареждане
Stellantis, след фокус върху нови модели с леки хибридни (MHEV) и електрически двигатели, обръща внимание на хибридите с възможност за зареждане (PHEV). Централна роля играе заводът в Сентготтхард, Унгария, с цел от 220 000 двигателя годишно. Така Stellantis укрепва позициите си на европейския пазар и отваря нови перспективи за своите марки.
Модернизация на заводското покритие на Opel за Stellantis
Бившето заводско покритие на Opel е модернизирано за нуждите на Stellantis. Очаква се 220 000 едници годишно да обслужат европейските марки от групата чрез платформите STLA Medium и STLA Large. Първите модели ще включват Peugeot 3008 с 195 конски сили и бъдещи премиум хибридни версии на Alfa Romeo Stelvio и Giulia.
„Моторът EP6 GEN3 вече се произвежда от юли 2024 г. в унгарската фабрика“, се казва в изявление на Stellantis.
Защо 1.6L PHEV сега?
Стратегията на Stellantis за PHEV опира на развитието на e-DCT трансмисията от кооперацията Punch Powertrain. Тя е тествана в екстремни условия в Испания и Финландия и е готова за масово производство. Целта от 220 000 единици е амбициозна, но необходима, като в първото полугодие на 2024 г. в Европа са продадени 489 000 такива коли.
Италианските марки на преден план?
Въпросът остава дали марки като Alfa Romeo и Lancia ще получат новия PHEV двигател. Големите производствени обеми и съвместимост с платформите STLA предвещават, че модели като Stelvio и Giulia скоро ще се появят като хибриди. Тази еволюция ще даде на Alfa Romeo конкурентна алтернатива срещу BMW и Mercedes.
„Stellantis възнамерява да произведе 1.6L мотор и в завода в Дънди, Мичиган“, съобщи компанията.
Съвсем ясно е, че Stellantis планира да затвърди позицията си на пазара на хибриди с възможност за зареждане, като разширява производството си и се ориентира към иновации.