Stellantis инвестира 29.5 милиона долара в аеродинамичен тунел
Обновяване на въздушния тунел на Stellantis в Аубърн Хилс
Stellantis модернизира въздушния тунел близо до централата си в Аубърн Хилс, Мичиган, с цел да подобри пробега на електромобилите чрез намаляване на съпротивлението на въздуха.
Финансово инвестиции и технологични подобрения
Компанията обяви в сряда, че е инвестирала 29,5 милиона долара, за да добави технология за движеща се подова лента, която действа като подвижна повърхност. Всеки от колелата получава собствена лента, която функционира подобно на бягаща пътека. Пета лента се движи надлъжно под превозното средство, имитирайки условията на пътя.
По-точни измервания и потенциални ползи
Тази конфигурация позволява на колелата на тестовото превозно средство да се въртят при реалистични скорости, което помага за по-точни измервания на съпротивлението на въздушния поток от колелата и гумите. Въздушният тунел, който функционира от 2002 г., може да генерира скорости на вятъра над 257 км/ч. Stellantis заяви, че съпротивлението на въздуха от колелата и гумите може да увеличи аеродинамичното съпротивление с до 10%. Намаляването на това съпротивление може да удължи разстоянието на електромобилите и в резултат на това да доведе до използване на по-малки батерии, което ще означава спестявания на разходи и тегло.
Целева група и предизвикателства пред компанията
Stellantis вече ползва технология за движеща се подова лента в други обекти, но те са насочени към по-малки платформи на превозни средства. Инженерите в обекта в Аубърн Хилс ще се фокусират върху по-големите превозни средства, особено тези, базирани на платформите STLA Large и STLA Frame.
Вложението е част от стремежа на Stellantis да намали разходите в други области. Освен намаляване на персонала, Stellantis планира да затвори тестово съоръжение в Юка, Аризона. Главният изпълнителен директор Карлос Таварес, който ще се оттегли в началото на 2026 г., също предупреди през юли, че някои от 14-те марки на компанията може да бъдат премахнати, ако продължат да са под нормите. Това предупреждение дойде след като компанията отчете значителен спад в нетната печалба, основно поради намалени продажби в САЩ.