Проектиране на тунел под връх Шипка: Стартиране през 2025 г.
Нови промени в Закона за кадастъра и имотния регистър
Належащо е да бъдат приети промени в Закона за кадастъра и имотния регистър, които да облекчат процедурите по съобщаване при установяване на явна фактическа грешка. Това подчерта министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова по време на изслушване в Народното събрание.
Старт на техническия проект за тунел под връх Шипка
Дейностите по изработването на техническия проект за тунел под връх Шипка е възможно да започнат през 2025 г. През настоящата година трябва да бъдат предприети действия за осигуряване на площите при порталите на тунелите. Проектът включва изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км, като основният тунел под Шипка ще бъде с дължина 3,2 км.
Значение и предимства на големите инфраструктурни обекти
Инж. Коритарова подчерта, че големите инфраструктурни обекти са от изключително значение за развитието на икономиката, повишаване качеството на живот, осигуряване на по-висока заетост и доходи. Те също така ще съдействат за повишаване на международната транспортна свързаност, която е от все по-голямо значение в глобалния свят.
История и напредък на проекта за тунел под връх Шипка
Изграждането на тунела под Шипка се очаква повече от 127 години. Проектът е раздвижен през 2019 г., но процедурите са били забавени с различни аргументи. Вече е изготвена пътна карта за осъществяване на законови процедури по подготовката и изпълнението на инвестиционния проект със срокове и отговорници.
Тунелът под връх Шипка като ключова връзка
Тунелът под Шипка ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг и ще осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Проектът е включен за финансиране в програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Проектирането му стартира след близо тригодишна процедура по Закона за обществените поръчки.
Финансиране и изпълнители на проекта
Изпълнител на обекта е ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“. Стойността на договора за „Обход на гр. Габрово“ е 358 млн. лв. с ДДС. Договорът за строителен надзор е на стойност близо 6,5 млн. лв. Консултант е ДЗЗД „Трансконсулт – Свеко“. Двата договора са сключени през месец юни 2022 г.
Обход на гр. Казанлък
Продължава разработването на идейни и технически проекти за обхода на гр. Казанлък. Регионалният министър увери, че е важно да се осигури преминаване на целия трафик извън урбанизираната територия на града.