Сривът на електромобилите в Германия: какво се случва и какво следва?
Спад в продажбите на електрически автомобили за частни клиенти
Продажбите на електрически автомобили за частни клиенти през първата половина на годината са намалели с почти половина (-47%) в сравнение със същия период на миналата година. Това показва проучване на Германската централна асоциация на автомобилната индустрия, направено между 348 дилърства.
Спад в продажбите на plug-in хибриди
Спадът в продажбите на plug-in хибриди (PHEV) е 37%, докато продажбите на дизелови и бензинови автомобили са се увеличили с почти една четвърт (+24%). Тенденцията е подобна сред фирмените автопаркове, където се отчитат с 41% по-малко поръчани електрически превозни средства и с 33% по-малко plug-in хибриди. В същото време продажбите на коли с дизелови и бензинови двигатели са се увеличили с 21%.
Текуща ситуация и прогнози
91% от анкетираните търговци на автомобили описват текущата ситуация с частните поръчки на електрически превозни средства като „много лоша“ (63%) или „лоша“ (28%). За plug-in хибридите резултатът не е много по-добър: само 79% отрицателни очаквания (44% „много лоши“ и 35% „лоши“ прогнози).
Има подобна тенденция в очакванията за фирмените клиенти, като 84% от търговците очакват „много лоша“ (50%) или „лоша“ (34%) перспектива за електрически превозни средства. За plug-in хибридите отрицателните стойности (43% „много лоши“ и 30% „лоши“) се комбинират за общо 73%.
Очаквания за бъдещи продажби
За разлика от това, 39% от анкетираните дилъри на автомобили очакват поръчките да се развият от „добри“ до „много добри“ за бъдещи продажби на превозни средства с двигатели с вътрешно горене. За фирмените автопаркове тези стойности са 5% „много добри“, 31% „добри“ и 36% „неутрални“.