Porsche осъзнава, че богатите хора все още искат бензинови автомобили
Porsche признава предизвикателствата с електромобилите
Porsche обяви, че ще продължи да инвестира в бензинови автомобили, въпреки че първоначалната му надежда за увеличаване на възприемането на електромобилите не се оправдава. Компанията заяви, че ще предлага на клиентите това, което те искат: бензинови, хибридни и електрически превозни средства.
През началото на 2022 г., Porsche заяви, че електрическите превозни средства ще представляват над 80% от общите годишни продажби до края на десетилетието. Тази цел остава в сила, въпреки че компанията добави бележка към 2030 г., като поясни, че ще зависи от реакцията на клиентите към електромобилите.
Предизвикателна ситуация в Китай и други пазари
По време на сесия с журналистите и в рамките на пресконференцията за продажбите на третото тримесечие на 2024 г., главният финансов директор Лутц Мешке сподели, че ситуацията в Китай е „предизвикателна“ за Porsche и всички европейски марки. В САЩ и Европа, Porsche наблюдава забавяне във възприемането на електромобилите и потребителското търсене не е удовлетворяващо като цяло. Мешке отбеляза: „Много потребители в премиум/лукс сегмента се насочват към автомобили с бензинов двигател. Има ясен тренд в тази насока.“
Стратегия за бъдещи модели
Мешке съобщи също така, че Porsche ще обнови своите бензинови и хибридни модели, за да ги направи по-привлекателни за потребителите. Екипът за научноизследователска и развойна дейност получава гъвкавост да работи върху множество решения за задвижване, включително и нови варианти на моторни автомобили на електрифицирани модели.
Поглед към бъдещето
Въпреки ангажимента на Porsche към автомобили с бензинови двигатели, реалността през 2024 г. е такава, че моделите Boxster, Cayman и Macan вече са премахнати в Европа поради регулации в областта на киберсигурността. Двата средномоторни спортни автомобила ще бъдат изтеглени глобално след края на производството до средата на 2025 г., след което и кросоувърът също ще бъде прекратен.
Ако Porsche планира адаптации от електрически към бензинови модели, може да се наложи компромиси по отношение на окомплектовката, но този подход доказано се отплаща за BMW, луксозна марка, която няма да има специална архитектура за електрически автомобили до 2025 г. с първия модел Neue Klasse.