SEMA съди Калифорния заради забраната на камиони с бензинов двигател
SEMA и NTEA съдят Калифорния за електромобилни мандати
Асоциацията за специализирано оборудване (SEMA) и Националната асоциация за оборудване на камиони (NTEA) подадоха иск срещу някои от мандатите на Калифорния за електромобили, които щатът планира да въведе чрез своите правила за Advanced Clean Fleets.
Изисквания за средни и тежкотоварни камиони
Според конкретните мандати, средните и тежкотоварни камиони, включително по-големи пикапи (с обща маса над 3855 килограма), трябва да преминат на електрическа енергия, започвайки от моделната година 2036. Мандатите са насочени към производители и оператори на автопаркове и ще засегнат и превозни средства, закупени и регистрирани в друг щат, което би довело до забрана за влизане на някои превозни средства в щата.
Правни действия и искания
В исковата молба, подадена на 8 октомври в Източния окръжен съд на Калифорния, SEMA и NTEA търсят незабавна декларативна и забранителна помощ за спиране на мандатите, като твърдят, че те надхвърлят конституционните и щатските статутни правомощия на Калифорния.
Въздействие върху иновациите и пазара
SEMA и NTEA също така твърдят, че мандатите могат да затруднят иновациите, тъй като благоприятстват един тип технология за задвижване над други решения. Те заявиха, че са подали иска от името на своите членове, които притежават и управляват автопаркове, засегнати от мандатите, или произвеждат, продават и предлагат специализирани превозни средства, камиони и автомобилни продукти, които могат да станат остарели в Калифорния и други пазари след въвеждането на мандатите.
Промени за пътнически автомобили
От 2035 година Калифорния ще забрани продажбата на автомобили, задвижвани изцяло от бензинов двигател. Хибридите с електрически пробег от поне 80 километра ще бъдат разрешени. Правилата също така не забраняват на хората да запазват своите бензинови автомобили или да ги купуват на старо след 2035 година.