Renault 4 sinpar 4x4: автомобилът, който се катери по дърветата
Френският модел Sinpar: История и успехи
Този популярен във Франция, но непознат за нас модел, е създаден от френската компания Sinpar (Société Industrielle de Production et d'Adaptation Rhodanienne). Основана през 1946 година от Леон Деместер, Sinpar първоначално се специализира в производството на лебедки и редуктори, както и в модифицирането на товарни шасита в конфигурации 4x4, 6x4 и 6x6. През 1975 г. компанията става част от Renault.
Модификации на леки автомобили Renault
Sinpar добива популярност със своите трансформации на леки автомобили Renault с двойно задвижване, включително модели като Renault Goélette, Renault Rodéo, Renault Estafette, Renault 6 и Renault 12. Компанията също така произвежда версия на Renault 4 без покрив и врати, наречена "Plein air".
Успехи в рали състезания
Високата ефективност на трансформациите на Sinpar е доказана многократно. През декември 1975 година, комби версия на Renault 12 Gordini с двойно задвижване на Sinpar печели рали Кот д’Ивоар. През 1979 година, Renault 4 Sinpar, управляван от братята Маро, стига до пето място на рали Париж-Дакар, а година по-късно заема трета позиция.
Първият Renault 4 със задвижване на четирите колела
Първият модел на Renault 4 със задвижване на четирите колела е представен през октомври 1962 година на автомобилния салон в Париж. Renault поема отговорността за дистрибуцията и поддръжката на всички превозни средства, трансформирани от Sinpar.
Демонстрации на възможностите
През 1963 година, на автомобилното изложение в Париж, Sinpar R4 прави демонстрационни изкачвания и спускания по рампа с наклон от 45%. Френските журналисти обявяват, че тези автомобили са способни да се "катерят по дърветата". Sinpar обявява, че трансформираните версии на Renault могат да изкачват наклони от 25 до 30% на добра настилка.
Цени и трансформации
Цената на една такава трансформация през 60-те години е 3988 франка, което е близо две трети от цената на стандартно Renault 4. Основната трансформация включва монтиране на три трансмисионни вала, заден мост и други модификации за подобряване на производителността.
Продължаващ успех
С течение на времето, Sinpar продължава да предлага подобрения на своя кит, съобразени с модификациите на Renault 4. Производството на този успешен модел продължава повече от три десетилетия и приключва през 1993 година.