известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Причини за голям разход на масло от двигателя и как да го предотвратим

Екип MyVe
Екип MyVe
21:10 | 12.07.2024
Време за четене: 03:07 мин.
Причини за голям разход на масло от двигателя и как да го предотвратим

Често доливане на масло: кога е време за ремонт?

Когато някой сподели, че често долива масло в двигателя, обикновено се стига до заключението, че е време за ремонт. Много истории, които се разказват, водят до един и същ извод: имате проблем и ще трябва да платите за ремонт.

Но реалността често е различна. Има различни причини, поради които един здрав двигател може да има нужда от доливане на масло. Преди да вземете заем за ремонт, има смисъл сами да разберете проблема, като преминете от простото към сложното.

Намаляване на нивото на моторното масло

Намаляването на нивото на моторното масло е сериозен проблем, тъй като работа "на сухо" може да доведе до надраскване на цилиндрите и буталата. Това може да наложи основен ремонт на двигателя, което е скъпо.

Син пушек от ауспуха

Синият пушек от ауспуха е признак за наличие на масло в горивната камера. Това може да бъде причинено от остарели уплътнения на клапана, заседнали пръстени на буталата или износени цилиндри. В този случай се нуждаете от намеса на специалист.

Масло изтича, но не гори

Ако двигателят "яде" масло, но няма пушек от ауспуха, маслото вероятно изтича. Важно е да откриете откъде изтича, а не къде.

Пробка на гърловината за доливане

Пробката за доливане на моторно масло има гумено уплътнение, което с времето се износва и започва да пропуска масло. Това е консуматив, който лесно можете да замените сами.

Пробка за източване

Пробката за източване често е източник на проблеми със загубата на масло. Тя може да бъде неправилно затегната или пренатегната, което води до изтичане на масло. Медната шайба на пробката трябва да се сменя при всяко източване на маслото.

Сензори

Сензорите на двигателя също могат да бъдат причина за повишеното потребление на масло. Гумените им уплътнения могат да се износят и да започнат да пропускат масло. Подмяната е евтина и лесна.

Картер

Картерите на двигателя, особено при корейските и японските модели, са склонни да гният. Те могат също да бъдат пробити от камъни. Редовната проверка на картера е важна, особено ако често карате извън асфалта.

Всеки от тези елементи може да бъде проверен самостоятелно с обикновен комплект ключове и отвертки. След като се убедите къде е проблемът, можете да започнете да търсите решението.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: