Преминаването към електрически автомобили води до съкращения в Nissan, Lotus, Jeep, Michelin и Audi
Спад на продажбите и икономически натиск
Автомобилната индустрия се намира в труден период, след като обявите за съкращаване на работни места зачестиха. Nissan, Audi, Ram, Volkswagen, Jeep, Michelin, Forvia, и Lotus са едни от компаниите, които изпитват икономически трудности. Обяснението на тази ситуация включва няколко фактора. Първо, има спад на търсенето на глобално ниво, което се дължи на икономическия ефект от пандемията COVID-19 и инфлацията. Още по-значим е преходът към електрически превозни средства.
Кризата и преходът към електромобили
Наблюдаваме значителни съкращения в рамките на автомобилния сектор. В Германия до 2035 г. се очаква да изчезнат 200 000 работни места, тъй като продукцията на електрически автомобили изисква по-малко ресурси в сравнение с традиционната индустрия. Забавянето на продажбите на електромобили не успява да компенсира значителните инвестиции на производителите в иновации и производство. Пример за това е Nissan, която ще съкрати 9 000 работни места, за да се справи с финансовите загуби, възлизащи на 55 милиона евро.
Загуби в компании като Nissan
„Изправени сме пред високи разходи и много непродадени автомобили.“ — Нисан
Съкращаването на работни места в Nissan ще засегне 130 000 служители на фирмата глобално. Голямата производствена база на компанията във Великобритания, способна да произвежда до 600 000 автомобила годишно, през 2023 г. е произвела само 325 000 автомобила.
Трудностите пред останалите производители
Audi ще закрие производството си в Брюксел през февруари 2025 г., с планирани 4 500 съкращения. Lotus се подготвя за намаляване на 200 работни места в Обединеното кралство. Чрез тези промени, фирмата цели по-лека и конкурентна организация спрямо днешния пазар. Jeep ще освободи 1 100 служители през 2025 г., а Stellantis отчита спад на приходи в САЩ.
Ефекти върху доставчиците
Доставчиците на автомобилни части също срещат трудности. Schaeffler ще освободи 4 700 души в Европа, а ZF планира намаления на персонала си с 11 000 до 14 000 служители в Германия до 2028 г. Michelin ще затвори две фабрики във Франция, а Forvia ще съкрати работни места от декември 2024 г.
„Трудностите не са ограничени само до автомобилните производители. Доставчиците на авточасти също са затруднени в условията на икономическа криза.“
С тези значителни съкращения, индустрията се сблъсква с кризата на прехода към електромобили и глобален икономически натиск.