От упадък към възраждане: реваншът на автомобилните салони

Мюнхен и Париж доказват, че класическите изложения още работят
В края на август вниманието отново се насочва към автомобилните салони. На 8 септември пресата влиза в Салона на Мюнхен, който обещава много премиери.
Преди пет години Франкфурт отчете рекорден спад на посетителите. Разходите за участие станаха твърде високи. Последваха откази от все повече марки и порочен кръг: по-малко изложители означава по-малко публика.
COVID-19 доведе до спиране на изложенията в Женева и Париж през 2020 г. Липсата на национална индустрия попречи на Женева да се възстанови. Мюнхен реши да рискува с формат 2 в 1: професионална зона в изложбения център и свободни градски щандове.
Париж 2022 изглеждаше скромен, но привлече 400 000 души за седмица. Добрият резултат върна Audi, Skoda, Volkswagen, Kia и Tesla, а през 2024 г. посетителите минаха 500 000. Мюнхен 2024 посреща завръщането на Volvo, както и Renault, Ford, Kia и Hyundai.
Защо марките се връщат
Онлайн кампаниите имат лимит. Купувачите на нови автомобили често са по-възрастни или корпоративни клиенти. Контактът на живо остава незаменим, стига разходът да е разумен. Париж убеди групата VW с по-малки и евтини щандове.
Изложенията трябва да носят преки продажби. Брюксел е пример: договорите се подписват на място. Успех показват и регионалните формати. Салонът в Лион залага на кратка продължителност и спартански щандове. Резултатът за 2023 г. е 76 000 посетители и 1 900 продадени автомобила. Организаторите планират по-дълъг Салон в Париж през 2026 г.
Динамиката доказва, че класическият автомобилен салон не е отписан. Той просто се учи да бъде по-гъвкав, по-достъпен и насочен към реални сделки.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
