Nissan преминава през трудни времена и трябва да взема още по-трудни решения
Nissan на кръстопът: Трудни времена изискват тежки решения
Изпълнителният директор на Nissan за предизвикателствата
Nissan изпитва затруднения в последните години, като дилърите многократно са алармирали за своите проблеми, свързани с остаряващия асортимент на автомобилите на марката. Ситуацията сега изглежда достига критична точка. Главният изпълнителен директор на Nissan, Макото Учида, наскоро заяви, че компанията е в "изключително трудна ситуация". Плановете включват намаление на хиляди работни места и продажба на някои активи, с цел да се овладеят загубите.
Намаления и реорганизации за спестяване
Nissan съобщи, че ще съкрати до 9000 работни места и ще намали своите прогнози за производство. Планира да продаде част от дяла си в Mitsubishi и ще направи промени в изпълнителните функции, за да се съсредоточи върху ефективността и растежа. Тези стъпки се очаква да спестят около 3 милиарда долара.
Възраждане на производствените усилия
Макар и да не се отменят плановете за 30 нови модела, обявени в стратегията на Учида, ще бъде положено усилие за рационализиране на производствените числа. Това ще позволи по-близка връзка между производството и продажбите, съкращавайки излишното количество на складовете на дилърите. Nissan планува да намали своите 25 производствени линии с поне 20 процента.
Намаляване на времето за разработка
Nissan ще съкрати времето за развитие на автомобилите си до 30 месеца и ще работи по-тясно със своите партньори от алианса, Renault и Mitsubishi. Част от плановете включват продажба на до една трета от 34-процентния дял в Mitsubishi, което ще донесе около 483 милиона долара.
„Дилърите обвиняват агресивните стратегии за стимулиране на Nissan за част от своите неволи.“
Финансови предизвикателства и стратегии
Дилърите на автомобилите на Nissan изразяват безпокойство поради агресивните стратегии на компанията за стимулиране, които са довели до 181 милиона долара загуби през третото тримесечие на 2024 година. Тези стратегии, насочени към обемните цели за продажби и стимули, принуждават дилърите да предлагат значителни отстъпки, което негативно се отразява на рентабилността на Nissan и понижава задържаната стойност на използваните автомобили.