Mitsubishi разширява присъствието си в Европа чрез модели на Renault

Връщане на европейския пазар
Mitsubishi подготвя представянето на нови модели в Европа. Те са базирани на платформи на Renault. След като през 2020 г. обяви планове за изтегляне от региона заради загуби, сега компанията променя посоката. Чрез сътрудничеството с Renault, Mitsubishi прилага стратегически подход вместо разработка на собствени модели.
Първите продукти от сътрудничеството бяха моделите Colt и ASX. Те са на практика Renault Clio и Captur с нови емблеми. Следва електрически наследник на Eclipse Cross, който ще използва платформата на Renault Megane E-Tech. До края на тази година ще се предложи и по-семеен модел — Grandis, базиран на Renault Symbioz.
Изграждане на идентичност в общия свят на плаформите
Независимо от скептицизма към "инженерство на емблемата", Mitsubishi не игнорира критиките. Главният изпълнителен директор Франк Крьол заяви, че новият Eclipse Cross EV ще бъде "много повече Mitsubishi". Компанията планира и повече собствени разработки на модели в Европа.
Mitsubishi си постави цел да увеличи годишните продажби в Европа. Те трябва да достигнат между 75,000 и 80,000 единици. Това е увеличение от 60,879 през 2024. Очаква се новите модели на базата на платформите на Renault да помогнат за това. Загубата от оттеглянето на Space Star остава значително предизвикателство.
Възможно решение е внедряване на европейска версия на японския сегмент "kei car". Тази идея е подкрепена от Stellantis и бившият изпълнителен директор на Renault Лука де Мео. За Mitsubishi това би било степен на развитие в електрификация. Независимо от това, Крьол предупреди за регулаторни и пазарни пречки.
По-рано тази година компанията отмени плановете за разработка на собствени електрически автомобили. Вместо това фокусът ще бъде върху хибриди и plug-in хибриди. Главният изпълнителен директор Такао Като потвърди, че ще се изпълни нуждата от EV в Европа чрез техни партньори.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
