Nissan изпада от топ 10 по световни продажби на автомобили

BYD, Geely и Suzuki изпреварват японския производител през първата половина на 2025 г.
Nissan повече не е сред десетте най-продавани автомобилни групи в света. Данни на MarketLines, цитирани от Nikkei Asia, показват, че компанията е паднала до единайсета позиция през първото полугодие на 2025 г. Продажбите ѝ са намалели с 6 % до 1,61 млн. автомобила.
Конкуренцията печели позиции
Китайските производители BYD и Geely са преминали напред. BYD отчита ръст от 33 % и стига до осмото място. Домашният съперник Suzuki също изпреварва Nissan с 1,63 млн. продадени автомобила или около 20 000 повече. Това е първият случай от 2004 г., в който Suzuki продава повече коли от Nissan.
Между април и юни Nissan записва загуба от ¥15,7 млрд. (прибл. 105 млн. USD). Същият период на 2024 г. беше приключил с печалба от ¥28,5 млрд. (прибл. 191 млн. USD).
Спад на ключовите пазари
В Съединените щати продажбите остават слаби. В Китай, най-големия пазар на марката, търсенето пада с 18% до 270 000 автомобила. За сравнение, през 2018 г. Nissan реализира 720 000 коли там. В Япония спадът е 10% до 220 000 автомобила – най-ниско ниво от 1993 г.
План за възстановяване
Nissan започва обновяване на гамата си. В САЩ се появи новият Leaf EV с начална цена 31 485 USD. Обновеният Kicks набира скорост с над 50 000 продажби за шест месеца. Говори се и за завръщане на всъдехода Xterra.
В Китай през април дебютира седанът N7 EV със стартова цена 119 900 юана (около 16 727 USD). Моделът стартира силно, а компанията подготвя още електромобили за региона.
Резките ходове в продуктова гама и ценови оферти целят да върнат Nissan към растеж. Предстои да се види дали обновлението ще компенсира текущите финансови и пазарни затруднения.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
