Несигурно бъдеще за губещите марки на Stellantis
Промени в стратегиите на Stellantis: нови решения за брандовете
През 2021 г., след сливането на Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и PSA Group, главният изпълнителен директор на Stellantis, Карлос Тавареш, обеща инвестиции във всички марки за 10 години. Но само 2-3 години по-късно, ситуацията се промени и съдбата на някои от 14-те марки ще бъде решена по-рано.
Решения след 2-3 години: бъдещето на Stellantis
На автомобилното изложение в Париж, Тавареш обяви, че решенията ще бъдат взети след 2-3 години. Тогава друг ще оглави концерна, тъй като Тавареш напуска. Неговият наследник ще бъде обявен в края на 2025 г.
Финансово осигуряване до 2026 г.
Тавареш увери, че всички марки са финансово осигурени до 2026 г. Въпреки това, марката Chrysler съществува с един модел - Pacifica/Voyager, но се подготвя за първия си електромобил през следващата година.
Бъдещето на американските марки
Jeep изглежда стабилно с нови модели, докато Ram се сблъсква с проблеми с качеството. Lancia започва процес на прераждане с новата Ypsilon и планове за нова Delta през 2028 г.
Планове за Alfa Romeo и други марки
Alfa Romeo планира ново поколение Stelvio през 2025 г. и по-голям SUV през 2027 г., насочен към САЩ. Maserati е на червено, според Тавареш, а бъдещето на DS Automobiles и Abarth остава неясно.
Марките Fiat, Opel, Citroën и Peugeot имат дълга история и портфолио, но са изправени пред нови предизвикателства. Тавареш предупреди, че заводите на китайски марки в Европа могат да доведат до затваряне на установени производители поради свръхкапацитет.
Възможно е броят на марките да бъде намален от настоящите 14 през следващите години.