Mazda представя новия бензинов двигател Skyactiv-Z
Skyactiv-Z ще замени сегашните двигатели
Mazda разкри новия си бензинов двигател Skyactiv-Z, който ще замени както Skyactiv-G, така и Skyactiv-X. Последният с технология хомогенно заредено компресионно запалване (HCCI) не успя да се наложи. Новият двигател ще бъде четирицилиндров и ще използва наученото при развитие на шестцилиндровите двигатели.
„Skyactiv-Z ще използва lambda one combustion за постигане на висока топлинна ефективност и отлично екологично и производително представяне.“
Технически характеристики и целеви пазари
Новият двигател ще навлезе на пазарите в Европа и САЩ като първи автомобили с него се очакват през 2027 г. Mazda целят да постигнат съответствие с Euro 7 и EPA Tier 4 стандарти.
Lambda (λ) представлява въздушно-горивното съотношение. При λ = 1.0 се постига оптимална ефективност, намалявайки вредните емисии.
Планове за бъдещето и технологичен прогрес
Mazda планира да опрости предлагането си на двигатели, съсредоточавайки се върху по-малко на брой силови агрегати. Прогресът в развитието на роторния двигател също продължава. Очаква се новото поколение MX-5 също да бъде с Skyactiv-Z, възможно е да бъде добавена ограничена електрификация.