Mazda Australia остава вярна на дизела за BT-50

Управляващият директор Винеш Бхинди не очаква електрически пикап скоро
Mazda Australia изключва бърз преход към електрически пикап. BT-50 няма да копира напълно електрическия Isuzu D-Max EV. Компанията настоява, че дизеловото гориво все още отговаря най-добре на нуждите на работните автомобили.
„Не смятам, че скоро ще имаме електрически пикап. Пазарът трябва да покаже, че има място и търсене.“ — Винеш Бхинди, управляващ директор на Mazda Australia.
Ръководителят подчерта, че дизелът остава основна опция за пикапите. Той не очаква плъгин хибриди или чисти електромобили да бъдат единствените алтернативи в близко бъдеще.
Конкурентите поемат към ток
Isuzu вече предлага D-Max EV с 140 kW и WLTP пробег 263 км. от батерия 66,9 kWh. Ford Ranger, BYD Shark и GWM Cannon Alpha внедриха PHEV технологии. Следващите Nissan Navara и Mitsubishi Triton също ще станат плъгин хибриди.
„Дизелът при пикапите е тук, за да остане. NVES показва, че дизеловата технология все още има по-добри CO₂ резултати.“ — Винеш Бхинди.
Мениджърът счита, че пакетът от въртящ момент, надеждност и товароносимост на дизеловите мотори остава без алтернатива. По-високата начална цена на електрическите пикапи засилва аргумента в полза на традиционното гориво.
Mazda не изключва леко електрифициране на BT-50. Подход, подобен на mild-hybrid версията на Toyota Hilux, би намалил разхода без компромис с полезния товар.
Актуални двигатели на bt-50
Третото поколение BT-50 дебютира през 2020, а през 2024 г. получи фейслифт. В Австралия моделът се предлага с:
- 2,2-литров четирицилиндров турбодизел — 120 kW (161 к.с.) и 400 Nm.
- 3,0-литров турбодизел — 140 kW (187 к.с.) и 450 Nm.
Дизеловата линия остава гръбнакът на предлагането, докато пазарът не докаже необходимост от напълно електрическа алтернатива.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
