Lotus преразглежда стратегията си: Отлага електрическото бъдеще до 2028 г.
Lotus променя курса: Отказва се от електрическо бъдеще в полза на хибридни решения
През 2021 г. Lotus потвърди, че спортният автомобил Emira ще бъде последното превозно средство с вътрешно горене в гамата на марката, която трябваше да премине към изцяло електрически автомобили до 2028 г. В неочакван обрат обаче, британският производител, собственост на китайска компания, обяви, че ще изостави този план и ще се насочи към хибридните технологии за предстоящите модели.
Причините за промяната в посоката
Промяната идва в отговор на нежеланието на купувачите на луксозни автомобили да приемат електромобилите, включително в популярни пазари като Китай. Главният изпълнителен директор Фенг Чингфенг разкри пред репортери на автосалона в Гуанчжоу, че Lotus планира да разработи "супер хибрид" технология, която комбинира бързо зареждане и турбокомпресорен двигател с вътрешно горене, обещавайки 1,094 километра общ диапазон.
„На Lotus винаги сме избирали най-добрата налична технология за задвижване, независимо дали е чист бензин, чист електрически, хибрид или с удължен пробег (EV),“ казва Фенг пред Wall Street Journal.
Новото направление за Lotus
Това решение представлява рязка промяна от първоначалната позиция на Lotus, която отхвърляше използването на plug-in хибриди заради компрометираното им управление. По думите на Фенг, тази компания ще реши този проблем с архитектура от 900 волта, която ще "флаш зарежда" батерията с по-бърза скорост от смяната на батерия.
Кои модели ще бъдат засегнати?
Все още не е ясно кои модели ще бъдат оборудвани с новата хибридна технология на Lotus. Обновените версии на SUV Eletre и седана Emeya могат да се възползват от добавената гъвкавост, отваряйки възможностите за по-широка аудитория от купувачи.
Тези, които се надяват на по-"традиционен" тип нов Lotus с хибридна технология, не би трябвало да хранят високи надежди. Всичко показва, че тази задвижваща система е предназначена да подпомогне големите луксозни четирикомпонентни модели на компанията, а не да продължи традицията на леките спортни коли. За щастие, Emira все още ще бъде на пазара още няколко години.