Leapmotor започва производство на електромобили в завод на Stellantis в Испания

Съвместното предприятие цели да заобиколи 30,7 % мита
Stellantis плати 1,5 млрд. € за 20% дял в Leapmotor през 2023 г. Групата придоби и 51% от международното подразделение на марката. Така Stellantis получи право да продава и дистрибутира китайските електромобили извън Китай.
„Наскоро обявихме индустриално партньорство, с което предоставяме на Leapmotor капацитет в един от нашите испански заводи за производство на автомобили на тяхната платформа.“ — Антонио Филоса, главен изпълнителен директор на Stellantis.
Leapmotor е обект на до 30,7 % вносни тарифи за електромобили в ЕС. Сглобяването в Испания ще премахне тази тежест. Филоса потвърди, че първите автомобили ще слизат от лентата „много скоро“. Марката може да инвестира до 200 млн. $ в модернизация на испанска фабрика на Stellantis. Зарагоса е спрягана като възможна локация, тъй като там се строи батерийна гигафабрика с CATL.
Наскоро доклад посочи изцяло електрическия B10 като основен кандидат за производство. Компактният SUV ще се конкурира с Kia EV3, BYD Atto 3 и Honda Kona Electric. Стартовата цена в Европа е 29 900 €. Първите бройки идват от Китай, но локалното сглобяване се планира за август 2026 г.
Технически акценти на Leapmotor B10
- Дължина 4,52 м, широчина 1,89 м, височина 1,66 м, междуосие 2,74 м.
- Багажник 420 л, увеличаем до 1 415 л.
- Електромотор със 218 к. с. и 240 Нм.
- Ускорение 0–100 км/ч за 8 с; максимална скорост 170 км/ч.
- Батерии LFP: 56,2 kWh (361 км WLTP) или 67,1 kWh (434 км WLTP).
- DC зареждане до 168 kW: 30 % → 80 % за около 20 мин.
- Централен 14,6-инчов екран с LEAP OS 4.0 Plus и Snapdragon 8155.
- 17 ADAS системи и камери 360°.
- Нива Life и Design, като Design добавя кожена тапицерия и отопляеми седалки.
Пътят към пазара и бъдещите планове
Продажбите в Германия започват през септември 2025 г. Испания ще последва няколко месеца по-късно. Leapmotor вече е продала над 1 000 автомобила в Испания само за първото полугодие на 2025 г. Компанията прекрати производството на миникара T03 в полския завод Тихи през април 2025 г. Първоначалната идея SUV-ът B10 да се сглобява в Полша е изоставена през 2030 г.
Местното производство на Leapmotor B10 дава ценово предимство спрямо конкуренцията. Съвместната мрежа за дистрибуция на Stellantis подкрепя сервизното обслужване. Бързото стартиране на линията в Испания ще определи успеха на марката в Европа.