Краят на двигателите с вътрешно горене през 2035 г. е нереалистичен според Stellantis

Главният изпълнителен директор Антонио Филоса настоява за гъвкави мерки
Новият главен изпълнителен директор на Stellantis Антонио Филоса поставя под въпрос целта на Европейския съюз за край на двигателите с вътрешно горене до 2035 г. Той определи крайния срок като твърде амбициозен и труден за постигане при сегашните условия.
„Тази цел просто не е реалистична.“ — Антонио Филоса, главен изпълнителен директор на Stellantis.
Новият шеф на Stellantis поставя под въпрос европейския график
Филоса даде интервю за Les Echos, в което обясни, че правилата на Брюксел са прекалено строги за настоящото състояние на сектора. Той смята, че календарът е прекалено стегнат и не съвпада с индустриалната реалност.
„Не бива да подценяваме бързия упадък на европейската автомобилна индустрия.“ — Антонио Филоса пред Les Echos.
Бързата електрификация при вече отслабена индустрия носи рискове за продажбите и работните места. Регистрациите на електрически автомобили растат по-бавно от очакваното. Китайската конкуренция усилва ценовия натиск, а американските мита затрудняват финансовия баланс.
Филоса настоява за финансови стимули, по-добро признание на хибридите при изчисляване на въглеродния отпечатък и мерки, благоприятстващи малките електромобили. Според него декарбонизацията трябва да продължи, но с по-плавна траектория.
Напрежението се усеща и при лекотоварните превозни средства. Заводът на Stellantis в Орден, департамент Нор, осигурява хиляди работни места. Филоса подчерта, че текущото търсене не покрива изискванията на Брюксел и предупреди, че са необходими няколко години отлагане, за да се запази дейността.
Stellantis се присъединява към други водещи европейски марки, които търсят по-реалистичен подход към крайния срок 2035 г. Компанията настоява за гъвкави политики, които да стимулират прехода и едновременно да защитят работните места и конкурентоспособността на индустрията.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
