Стратегии за зареждане за флотилии от електрически автомобили
По-ниски разходи за енергия чрез смесено зареждане на флотилиите
Според Nelson Mobility, смесеното зареждане (домашно и публично) е най-добрият подход за електрификацията на флотилиите. Това води до намаляване на средните енергийни разходи за компанията.
Изследването от Nelson Mobility
Nelson Mobility, стартираща компания, специализираща в мобилността на предприятията, анализира 4 510 превозни средства. Изследвани са 1 027 727 дни на данни и 118 милиона километра. Целта е да се измерят ефектите на различни стратегии за зареждане върху електрификацията на флотилиите и върху разходите за енергия.
Хипотези и сценарии
За изчисленията си, Nelson Mobility използва следните хипотези: средна автономия от 160 км за ванове, 300 км за пътнически и 200 км за градски автомобили. Внедрена е 5% грешкова граница. Стандартизираните цени са 1,9 евро/литър гориво, 0,18 евро/kWh за домашно зареждане и 0,44 евро/kWh за публично зареждане. Изследвани са три сценария: домашно зареждане (сценарий 1), публично (сценарий 2) и смесено (сценарий 3).
Смесеното зареждане става победител
Смесеното зареждане излиза като най-ефективната стратегия за електрификация на флотилиите. Според изчисленията, 48% от превозните средства са оценени като електро-съвместими, докато само 30% при домашно зареждане и 25% при публично зареждане. „Стратегията за смесено зареждане е най-благоприятна за електрификацията на флотилиите и позволява значителни енергийни икономии“, се заключава в изследването.
Подобрение на услугата за зареждане във Франция
Според докладите на Afirev и Avere-France, използването на публичните зареждачни услуги е леко увеличено от 2022 г. През 2024 г. 80% от водачите на електрифицирани автомобили поне веднъж са използвали публична станция за зареждане за последните шест месеца, в сравнение със 78% през 2022 г. Домашното зареждане остава предпочитано с 91% използваемост. Водачите, също така, увеличават разнообразието на използваните места за зареждане средно до 4.4 различни места, в сравнение с 4.1 през 2022 г.