Какво прави McLaren уникален?
McLaren Artura Spider Hybrid: Лек и мощен суперкар
Никой не може да отрече, че името McLaren е едно от най-легендарните в моторните спортове. Състезателният екип разполага с шкаф, пълен с трофеи, датиращи от петдесет години назад. McLaren Automotive, производителят на автомобили, обаче е по-труден за разбиране. Докато нов Ferrari носи тежестта на десетилетия традиции и мечтите на Енцо, новият McLaren е много бърза кола от компания, която не е достатъчно стара, за да може да пие бира. Въпреки че McLaren Automotive се радва на значителен успех от въвеждането на MP4-12C през 2011 г., краткият живот на компанията означава, че всеки нов модел се появява без контекст или, честно казано, без усещане за тежест. Въпреки че имената станаха по-лесни за запомняне от първоначалния модел с буквено-цифрова супа, самите автомобили следват подобна формула: натрупване на нови технологии в нещо, извадено от футуристичен аниме. Продължават да ги продават толкова бързо, колкото могат да ги сглобят ръчно. Това е 2025 McLaren Artura Spider Hybrid. Това е най-лекият кабриолет суперкар на пазара, неговият електрически мотор е дори по-мощен от този на McLaren P1, неговата трансмисия е 25% по-бърза от миналогодишния модел и най-важното, той следва формулата на McLaren до буквата: футуристична каросерия, обвита около високотехнологичен и бърз задвижващ механизъм. Най-важното за мен е, че това ще бъде моето първо директно запознаване с McLaren и изглежда като добро място за старт.
Бързи спецификации
2025 McLaren Artura Spider Hybrid
- Двигател: Twin-Turbocharged 3.0-Liter V-6 Hybrid
- Мощност: 690 конски сили
- Базова цена / Тестова цена: $278,800 / $344,718
- Дата на пускане в продажба: Вече наличен
Производителност и дизайн
Artura естетически е определено много McLaren. Освен изключителните и ограничени модели P1 и Senna (официално известни като част от McLaren Ultimate Series), всички автомобили на компанията приличат на все по-футуристични и по-ядосани версии на MP4-12C до такава степен, че е трудно да се различат. Въпреки че Artura има стилови разлики от 570S, който замества, би било трудно да се каже точно какво се е променило без странично сравнение. Тя определено не изглежда по-нова или по-футуристична. Просто изглежда като още един McLaren.
Иновативни характеристики
Това не е непременно лошо, въпреки че подценява колко много е преработен Artura. Неговата карбонова монокок платформа е изцяло нова и специално проектирана за хибридни задвижвания, а Artura Spider е първият хибриден кабриолет, който McLaren предлага. V-6 двигателят, разположен зад водача, е първият на компанията. Той има всички съвременни суперкар статистики, които можете да поискате: 690 конски сили , време от 0-200 км/ч за 8.4 секунди и максимална скорост от 330 км/ч.
Лек и мощен
Въпреки електрическия покрив и хибридното задвижване, което предлага EPA оценен пробег от 18 километра на електричество, тежи само 1560 кг. Сухото тегло е 80 кг по-леко от това на Ferrari 296 GTS.
Плюсове: Лесен за управление, отлична ергономика, магическо окачване
Това е обективно впечатляващо, поради което е жалко, че изглежда почти същото като миналогодишния модел. Но дори и стилистиката да не е толкова вечна или нова, както при другите суперкарове, McLaren все пак продава всеки автомобил, който произведе, и те са толкова популярни, както винаги. Търсенето трябва да е повече от външния вид.
Удобства и комфорт
Докато характерните за McLaren врати тип „пеперуда“ правят влизането в кабината малко сложно, веднъж вътре, Artura Spider е удивително удобен. Панелът за измерване се движи с волана, така че дори настроен за моята висока фигура, лесно можех да чета клъстера. Педалното пространство е малко, но дори и с каубойски ботуши имах достатъчно разстояние между педалите за лесно манипулиране на газта и спирачката. Централният тъчскрийн е лесен за достигане, но все пак е поставен достатъчно далеч от линията на погледа, за да не възпрепятства видимостта.
Изключителен опит при шофиране
И какъв шофьорски опит е. Спокойна, хладна сутрин в Портланд означаваше, че свалих покрива още преди да закопчея колана. Незабавно превключих колата от електрически на спортен режим, което ми даде грубите тонове на V-6 директно зад главата ми – подпомагани от опционалния спортен ауспух, който задължително трябва да отбележите във вашата спецификация. Саундтракът е наистина отличен и трябва лесно да опровергае, че спортните V-6 трябва да звучат като прави изпускателни тръби.
Заключение
Може би тайната на успеха на McLaren е, че техните автомобили не се нуждаят от усещане за наследство, за да се продават. Ако Artura е някакъв показател, McLaren е просто забавен, дяволски бърз и лесен за управление при всяка скорост. Те изглеждат диви. Те са удобни. Мога действително да виждам от кабината, дори с покрива. Искате ли живеене в суперкар? Този има петгодишна гаранция за задвижващия механизъм, за Бога. Гравитас, бъди проклет. Тук съм, за да шофирам, и Artura Spider е един фантастичен автомобил за шофиране.
Конкуренти
- Ferrari 296 GTS
- Maserati MC20
- Lamborghini Huracan