Какво да правим, когато свещите се намокрят?
Запалителните свещи са основен компонент за нормалното функциониране на един бензинов двигател. Тяхната работа осигурява стартирането на автомобила, като много често, при определени условия, в гнездата на свещите попадат течности, които нарушават ефективността им. Една от възможностите е свещите да се намокрят с бензин – това може да стане, когато горивото бъде впръскано като част от въздушно-горивната смес.
Силното обогатяване на сместа според показанията на сензорите за положение на дросела (TPS), температурата на охладителната течност, сензора за масов въздушен поток и този за абсолютното налягане (ако има такъв) при студено време може да доведе до невъзможност за запалване, ако свещите не са качествени – т.е. не могат да осигурят достатъчно силна иска.
В този случаи сензорите няма да имат време да отбележат, че има грешка при запалване или прекъсвания на запалването, дори само защото двигателят все още не работи в номинален режим. Следователно сместа ще влезе в цилиндрите, но няма да изгори. И свещите ще се намокрят.
Същото ще се случи и при изтощен акумулатор. Последният все още може да стартира стартера, но вероятно няма да има достатъчно мощност за нормално запалване. През зимата, когато моторното масло се сгъстява, акумулаторът разчита на последните си сили, за да завърти коляновия вал и почти не остава енергия за предизвикване на искра. Като се добави и стремежа на електронния блок за управление (ECU) да обогати сместа, в крайна сметка свещите понасят съответния удар.
И накрая, прекомерното свръхобогатяване може да бъде...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg