Преработка на бензинов автомобил в електрически – как и колко ще струва?
Електрическа кола, направена от бензинова кола – гаражна модификация или стабилна и доказана технология? Но нека поставим въпроса по различен начин: може би това е единственият начин да получите електрическа кола на разумна цена в един особен момент за автомобилния пазар?
Преди известно време калининградският завод на „Автотор“ обяви общонационална инициатива за преобразуване на употребявани бензинови и дизелови автомобили на електрически. Първата стъпка е електрификацията на моделите на Kia и BMW за моделите години между 2000 г. и 2009 г., които самата „Автотор“ произвежда в миналото. След това ще се премине към производство на универсални комплекти за електрификация – мотори, батерии и пр. – за всички останали марки автомобили. Тази информация, представена от жителите на Калининград на Международното изложение за резервни части и оборудване в Москва, обиколи всички медии.
По този въпрос говори експерт, който от много години е пряко ангажиран с превръщането на конвенционалните автомобили с двигател с вътрешно горене в електрически превозни средства. Игор Корхов, руски инженер в областта на електрическия транспорт, собственик на Lada ElLada, която самият той значително модифицира (пренавиване на двигателя, увеличаване на капацитета на батерията) и консултант на руските разработчици на автомобилни електродвигатели, обръща по-сериозно внимание на темата.
Утопия или реалност?
За потребителите, които са сравнително далеч от технологиите, процедурата за преобразуване на бензинов или дизелов автомобил в електрически дори и за някой технологично напреднал ентусиаст това изглежда като някаква утопия. Всички тези промени не са изненадващи сами по себе си, но винаги са били смятани за част от дейността на „гаражните майстори“ и малките ателиета, работещи по поръчка. И е доста трудно да си представим нещо подобно, така да се каже, в национален мащаб, подкрепено от законодателна рамка. Но всъщност цялата тази история се вписва добре в техническите норми и стандарти, приети в световната автомобилна индустрия.
„Най-простите електрически комплекти за монтаж на автомобил с двигател с вътрешно горене се произвеждат по света от много дълго време. Всичко наистина започва с малки серии на най-простите „безмозъчни“ компоненти, но в крайна сметка тази индустрия се разви и днес се произвеждат комплекти за конкретни машини и те са доста напреднали технически. Тези комплекти за електрификация вече съдържат контролери за управление за съвместна работа със стандартната електроника на определени модели; те се монтират „с болтове“ (или почти „с болтове“) – но със сигурност без, както се казва, „заваряване“.
Процесът на замяна на двигателя с вътрешно горене със...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg