известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Всичко за инжекторите: Как работят, чести проблеми и възможни последствия

Екип MyVe
Екип MyVe
14:09 | 29.06.2024
Време за четене: 03:10 мин.
Всичко за инжекторите: Как работят, чести проблеми и възможни последствия

Горивните инжектори са ключов компонент на инжекционната система, отговарящ за дозиране и пулверизиране на горивото под налягане. Те се намират в гнезда в областта на клапанния механизъм, като разпръсквачите на горивото при съвременните двигатели с вътрешно горене са разположени във всмукателния колектор или директно в горивните камери на всеки цилиндър при двигателите с директно впръскване.

Първоначално инжекторите, изобретени в средата на 19 век във Франция, се използват за захранване с вода на парните котли на парните локомотиви. В автомобилните дизелови двигатели те навлизат през 20-те години на миналия век, а в бензиновите двигатели - през втората половина на 50-те години. През 1958 г. Chrysler представя Electrojector, първата електронна система за впръскване, която по-късно доминира на пазара.

Карбураторът е механично устройство за смесване на въздуха и бензина в определено съотношение и регулиране на количеството на сместа преди подаването й към горивната камера. Процесът на смесване се извършва под въздействието на вакуум в всмукателния колектор. В сравнение с карбураторите, инжекторите са по-точни, което е особено важно за бензинови двигатели, които изискват строго определено съотношение на компонентите на работната смес.

Основните предимства на инжекторите включват подобрена реакция на двигателя при подаване на газ, намален разход на гориво и по-чисти отработени газове. Недостатъците им са по-високата цена и по-голямата сложност на ремонта в сравнение с карбураторите.

Конструкцията на инжекторите включва горивна помпа, която поддържа постоянно налягане в системата, електронен блок за управление на двигателя (ECU), който определя момента на работа на инжекторите, и ламбда сонда, която осигурява обратна връзка за регулиране на състава на работната смес. Многофазното впръскване повишава ефективността на дизеловите двигатели и намалява шума, като инжектира горивото на няколко порции.

Най-честите неизправности на инжекторите включват запушване, износване на ресурса и неправилна работа поради неизправност на сензорите. Последствията от повреда на инжектора са нестабилна работа на двигателя, намалена мощност и повишен разход на гориво. Ремонтът на инжекционната система изисква специално оборудване и квалификация, затова е препоръчително да се обърнете към сервизен център.

За да предотвратите неизправности на инжекторите, зареждайте с висококачествено гориво, сменяйте горивните филтри редовно и използвайте специални добавки. При сериозно замърсяване, инжекторите могат да бъдат почистени в специализиран сервиз с ултразвукова вана или пневматична станция, която не изисква демонтаж на инжекторите.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: