Как правилно да смесвате моторни масла при доливане: Всичко, което трябва да знаете
Преди настъпването на есенно-зимния сезон е от съществено значение да проверите нивото на маслото в двигателя на вашия автомобил. По време на активно използване маслото може да намалее и да изисква доливане. Важно е, обаче, да използвате правилното масло, съобразено с типа на двигателя.
Преди да добавите масло, е необходимо да сте наясно за какъв тип двигател е предназначено то. За по-старите карбураторни двигатели се използва така наречената „полусинтетика“, която е масло на минерална основа. Ако налеете такова масло в модерен двигател с турбокомпресор, може да възникнат сериозни проблеми.
„Полусинтетиката“ е подходяща за щадящи температурни условия. Тя може да изгори в турбината, да се запечата по клапаните и да остави отлагания по буталата. Добавките в това масло не издържат на високи температури и се утаяват, което показва, че маслото е загубило своите свойства.
За съвременните двигатели трябва да се използват само синтетични масла, които имат специални одобрения. Тези кодове за одобрение могат да бъдат намерени в ръководството за експлоатация на автомобила. Например, Mercedes-Benz използва кодове като MB 229.3 или MB 229.5, а Renault – RN0700 или RN0710.
Volkswagen изписва маркировки като VW 502 00 или VW 505 00, които трябва да са върху контейнера с маслото. Това е важно, тъй като различните масла са предназначени за различни системи за впръскване, турбокомпресори или смазочни системи, които изискват определено налягане и време за изпомпване.
Когато избирате масло, най-добре е да се консултирате с търговец и да изберете маслото по VIN. В такъв случай е допустимо смесване на масла от различни фирми, стига те да имат одобрението на производителя на автомобила. Можете също така, по изключение, да добавите масло с малко по-различен вискозитет, например 5W40 към 5W30, но характеристиките на сместа ще се променят.
По принцип е по-добре да добавите същия тип масло, който вече е в резервоара. Ако не можете да намерите същия продукт, по-добре е да смените цялото масло.