Какви са новите регулации за CO2/CAFE 2025
Целите за CO2 на новите регулации
От 1 януари, автомобилните производители в Европа ще трябва да намалят CO2 емисиите от своите автомобили с 15% спрямо нива от 2021 г. Това следва регулациите на WLTP, които определят новите изисквания към производителите.
История на регулациите
Още през 2007 година Европейската комисия предложи регулации, насочени към намаляване на CO2 емисиите от автомобили. След приемане на крайния текст през 2009 г., производителите трябваше да постигнат средни емисии от 130 г/км до 2020 г.
Текущи цели и предизвикателства
До 2025 г., целта е 94 г CO2/км. Производителите трябва да направят значителни усилия, особено с нарастващата конкуренция от азиатски марки. Председателят на ACEA, Лука де Мео, предупреди за необходимостта от превенция на високите глоби, които могат да достигнат 15 милиарда евро за индустрията.
"Изискванията са ясни и това изисква гъвкавост от всички, за да се адаптират." — думите на Карлос Таварес миналия септември.
Реакции и стратегии
Някои производители, като Stellantis Europe, планират да увеличат дяла на електрическите модели. Други търсят създаване на "пулове" и сътрудничество за облекчаване на положението.
Напред към 2030 г.
Очаква се целите за 2030 г. да бъдат още по-амбициозни с намаляване от 55% спрямо нивото от 2021 г. Това ще доведе до допълнителни разговори за CAFE в края на десетилетието.