Възможно ли е да забранят WAZE у нас?
Експерт предлага забрана на Waze и критикува организацията на пътната безопасност
Богдан Милчев, председател на Института за пътна безопасност, отправи провокативно предложение за забрана на приложения като Waze, които предупреждават за полицейски постове. Според него тези приложения пречат на ефективния контрол на пътя, съобщава Nova News.
Проблемите със знаците и организацията на движението
Милчев критикува прекомерното количество пътни знаци у нас, което затруднява възприятието на шофьорите. „На магистрала „Хемус“, от София до края ѝ, на 22 места има промяна на скоростта, а по трасето са разположени над 2000 знака“, пояснява експертът. Той изчислява, че за 5 часа пътуване мозъкът на шофьора трябва да възприема по 6 знака на минута, което е непосилно. „Затова просто не спазваме организацията на движението“, добавя той.
Неизползвани средства за пътна безопасност
Експертът изрази сериозни критики към управлението на Фонда за пътна безопасност. Според него 500 милиона лева от глоби остават неизползвани, а фондът се използва като „търговско дружество“, вместо за решаване на проблемите на пътната безопасност. „С тези средства се купуват автомобили и камери, които само увеличават събирането на глоби, но не подобряват безопасността“, твърди Милчев.
Човешката грешка – основната причина за инциденти
Богдан Милчев подчерта, че основната причина за тежките катастрофи остава човешката грешка. Той посочва и други проблеми – маркировката е проектирана така, че да уморява шофьорите, а контролните органи като КАТ не обръщат достатъчно внимание на използването на мобилни телефони по време на шофиране.
Идеята за намаляване на скоростта
Милчев е един от поддръжниците на идеята за намаляване на максималната скорост на магистралите. „На много места скоростта така или иначе не е 140 км/ч, а условията изискват допълнителни ограничения“, добавя той.
Реалистични решения или спорни предложения?
Дискусиите около предложенията на Милчев предизвикват различни реакции. Докато някои подкрепят усилията за подобряване на пътната безопасност, други критикуват идеите за забрани и допълнителни ограничения, които могат да засегнат шофьорите.
Какъв е вашият поглед върху предложените промени? Могат ли те да доведат до реално подобрение или ще създадат допълнителни предизвикателства?