Как Nissan планира да се спаси

Nissan взема ключови мерки за стабилизиране след провал на сливането с Honda
Официалното прекратяване на разговорите за сливане с Honda хвърли сянка върху други кардинални решения, обявени неотдавна от Nissan. Сега, когато компанията остава сама, без помощта на партньор, тя трябва да се стабилизира. Honda искаше Nissan да стане нейно дъщерно дружество, но това не се случи.
Вместо това, Nissan обяви как планира да се изправи на крака. Първият приоритет е съкращаването на 6,500 работни места във фабрики за автомобили и двигатели. Първоначално ще бъдат съкратени 5,300 служители до 2025 година, и още 1,200 до 2026 година. Nissan вече обяви през ноември 2024 г., че общо ще съкрати 9,000 служители. Остатъкът от съкращенията ще се осъществи чрез доброволна програма за напускане и премахване на работни позиции.
Намаляване на глобалния капацитет
Nissan заяви, че глобалният производствен капацитет ще се намали с 20%, като от пет милиона броя ще спадне на четири милиона годишно до 2026 година. Ще бъдат закрити три завода, започвайки с този в Тайланд през първото тримесечие на 2025 г. Идентичността на останалите два завода не е разкрита, но единият ще бъде затворен в третото тримесечие на 2025 г. и другият през 2026 г.
Стратегия за опростяване на дизайна и намаляване на разходите
Освен закриването на заводи и намаляването на смени, Nissan планира да намали времето за разработка на ново поколение автомобили с 15 месеца, от 52 на 37 месеца. Следващият модел ще отнеме само 30 месеца за разработка, което е със 20 месеца по-малко от сегашния процес.
Нови продукти и технологии
Nissan планира представяне на нови продукти, включително хибриден Rouge и електрически варианти през 2025 и 2026 година. Те ще включват нова технология e-Power, при която двигателят служи като генератор за захранване на батерия, която задвижва електрически мотор.
Независимо че сливането с Honda e прекратено, Nissan и Honda възнамеряват да си сътрудничат за развитието на софтуер и електрически превозни средства.
Търсене на нови партньори и стратегически съюзи
Въпреки прекратяването на сливането с Honda, Nissan продължава да търси нови партньорства, които да подобрят корпоративната стойност на компанията.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
