Как дизайнерът на Maserati изгради бъдещето на марката
Кариера, белязана от промени
От 2015 година Клаус Бусе е директор на дизайна на Maserati, известна марка, която наскоро отпразнува 110 години. През декември 2024 година Бусе даде интервю за ABC News, в което споделя опит и предизвикателства, свързани с неговите постижения на ръководната позиция.
Преди да се присъедини към Maserati, Клаус Бусе е заемал стратегически позиции във Fiat, Lancia, Alfa Romeo (2015-2021) и в Chrysler Group, където е ръководил дизайна на Jeep, Dodge и Ram (2005-2015). Този разнообразен и богат опит му позволява да разгледа Maserati с глобално виждане: „Перфектен баланс между производителност, стил и удобство“.
„Чудех се какво може да означава електрификацията за Maserati и как да гарантираме съответствие на марката през следващите десетилетия.“
Електрификация без компромис на наследството
С нарастващата значимост на електрификацията, Maserati навлиза в ново предизвикателство. „Електрификацията промени нашите дизайнерски процеси, но целта остава същата: да създаваме коли с изключителна производителност и намалени емисии,“ обяснява Бусе. Една от най-големите иновации е плоската конструкция на джантите за електрическия Gran Turismo.
„Въведохме плоски джанти, които не съществуваха на пазара. Това беше смела стъпка, но успешна.“
Изкуственият интелект като нов творчески съюзник
Клаус Бусе отбелязва също ролята на изкуствения интелект в творческия процес. „Когато започнах, ми трябваше цел ден за подготовка на рендер. Сега ИИ ускорява тази задача до 3D модел за няколко часа,“ казва той. Но изяснява, че ИИ е само инструмент: „Дизайнът се развива с уважение към наследството, а ИИ само ускорява този процес.“
Бъдещето на Клаус Бусе след 10 години в Maserati
Клаус Бусе има обичай да прави промени на десет години. След 10 години в Mercedes-Benz (1995-2005) и Chrysler (2005-2015), той ръководи Fiat, Lancia, Alfa Romeo и Maserati. Сега, през 2025, възниква въпросът: ще продължи ли да води Maserati или ще поеме нова посока в кариерата си? Той все още не е отговорил на този въпрос, но продължаващите му проекти за електрификация и естетични иновации показват, че той все още има много идеи за марката с тризъбец.