IndyCar преминава към хибридни технологии с рекуперация на енергия
NTT IndyCar въвежда хибридна технология с ERS система
Серията NTT IndyCar започва нова ера на електрифицирани хибридни състезания с въвеждането на ERS (система за възстановяване на енергията). Системата, разработена съвместно от Honda Racing Corp. USA и доставчици, дебютира на Honda Indy 200 в Mid-Ohio. Новата технология е интегрирана между съществуващия 2,2-литров V6 двигател с двоен турбокомпресор и трансмисията, което позволява на ERS да се впише в сегашната архитектура на задвижването.
Системата улавя загубената енергия от спирането и я съхранява за по-късна употреба. Количеството енергия, съхранявана на обиколка, варира според дължината и типа на пистата. ERS може да се зарежда от 12-V източник в бокса, на питлейна и от двигателя на празен ход. Системата добавя около 42,5 кг към общото тегло на автомобила.
Основните компоненти на ERS включват ESS (система за съхранение на енергия), MGU (мотор генератор), DC/DC преобразувател и устройство за контрол на напрежението. Когато се разгърне, ESS изпраща енергия към MGU, който е свързан със задвижващия вал на съществуващия двигател IndyCar. В настоящата си форма ERS добавя около 60 к.с. (45 кВт) и 45 Нм, но има потенциал за развитие.
Произведен от Honda Racing, ESS разполага с 20 суперкондензатора, проектирани от Skeleton, които съхраняват енергията, събрана от MGU. Суперкондензаторите са избрани заради способността им за бързо улавяне и разгръщане на енергията. ESS работи при максимални 60 V и 2000 A и може да бъде напълно зареден и разгърнат за около 4,5 секунди.
Произведен от Empel в сътрудничество с Ilmor, моделът 180 MGU улавя енергия от спиране, превръщайки я в електричество, което се съхранява от ESS. MGU също е свързан към задвижващия вал на двигателя, което позволява на водача да използва събраната енергия като допълнителна мощност. Устройството за контрол на напрежението гарантира, че системата никога не надвишава 60 V.
Технологията ERS ще бъде прилагана и за овалните състезания на IndyCar. Допълнително предимство на ERS е възможността за стартиране или рестартиране на автомобила без външна помощ. Тази технология ще намали броя на периодите с жълти и червени флагове, както и рисковете за работниците по безопасността на трасето.