известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Ferrari Purosangue на две години: успех или провал?

Екип MyVe
Екип MyVe
21:22 | 30.09.2024
Време за четене: 04:25 мин.
Ferrari Purosangue на две години: успех или провал?

Ferrari Purosangue: Успехът на първия четириврат модел на марката

Преди две години, на 13 септември 2022 г., Ferrari изненада автомобилната индустрия с представянето на новия Purosangue - първият четириврат модел на Maranello и "SUV" в същото време. Разбира се, Ferrari не нарича Purosangue SUV, но той определено конкурира сегмента на SUV и кросоувърите, където вече се състезават други луксозни марки. Когато Purosangue беше представен, предизвика голям интерес. "Пуристите" го нарекоха светотатство, докато други го видяха като добра възможност за изследване на нови сегменти.

Но какъв е реалният ефект на Purosangue върху продажбите и имиджа на Ferrari? Добрите новини са, че Ferrari в момента продава повече автомобили от всякога. Според полугодишните резултати, марката регистрира нов рекорд по продажби през първата половина на тази година, с над 7 000 доставени единици. В общо, италианският производител достави 7 044 единици, което е увеличение от 1.2% за периода януари-юни 2023 г.

Рекорден ръст въпреки предизвикателствата

Въпреки че това е най-ниският ръст за периода през последните десет години (с изключение на 2020 г. поради COVID), обемът до юни 2024 г. е почти двойно по-голям от общия брой, доставен преди десет години - 3 694 единици. Ръстът е забележителен, като се има предвид високата цена на автомобилите Ferrari и многобройните геополитически напрежения, засягащи някои от пазарите.

Ролята на Purosangue в продажбите

Въпреки че увеличението на продажбите не е изцяло благодарение на Purosangue - регистрациите за SUV започнаха в края на третото тримесечие на 2023 г. - моделът се оказа третият най-продаван Ferrari между януари и август 2024 г. Според данни от JATO Dynamics, които обхващат 52 пазара по света, Ferrari продаде близо 1 500 единици до август, като Purosangue изпревари модели като Ferrari SF90, 812 и Portofino (който беше спрян от производство през 2023 г.).

Ценова политика и приходи

Базовата цена на Purosangue е $423 686, което е около $81 000 повече от Ferrari 296 GTB и $176 000 повече от Ferrari Roma купе. В допълнение, Purosangue продаде 28% повече от SF90, но базовата цена на SF90 беше само с 16% по-висока от тази на Purosangue. Това означава, че Ferrari определено увеличава своите приходи.

Продажби на модели 2023-2024

Модел Януари-Август 2023 Януари-Август 2024
296 1 700 единици 3 117 единици
Roma 1 329 единици 1 870 единици
Purosangue 43 единици 1 489 единици
SF90 1 333 единици 1 162 единици
812 1 270 единици 723 единици
Portofino 1 175 единици 160 единици
Daytona 75 единици 133 единици
F8 1 254 единици 49 единици

Имиджът на Ferrari

Що се отнася до имиджа на Ferrari, няма доказателства, които да предполагат, че името на Ferrari е пострадало заради Purosangue. Марката продължава да бъде водеща в сегмента на суперавтомобилите и печели много пари благодарение на това (печалбата преди лихви и данъци се увеличи от 28.3% през първата половина на 2023 г. до 28.9% през първата половина на 2024 г.). Междувременно оценката на Ferrari достигна нов връх, като цената на акциите достигна почти $474 към 27 септември 2024 г. Purosangue е поредният успех за Ferrari.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: